Havsöring i Bråviken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsöring i Bråviken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Havsöring i Bråviken

Hej!
    Jag å en polare ska åka och fiska tänkte vi. I första hand för att komma hemifrån en stund men det vore ju najs om man kunde få lite fisk också. Vi tänkte fiska vid kusten och tänkte först Torrö. Där verkar dock isen fortfarande hålla ett stadigt grepp om stränderna och om jag förstått det rätt så lär det vara på tok för kallt i vattnet för halvsöringen. Nu har vi istället siktet inställt på Bråvikens norra strand. Enligt SMHI:s istjänst ska det vara isfritt där nu och enligt SSRS är det +3 grader i vattnet utanför Krokek.

Vi är inte speciellt vana någon av oss på detta med kustfiske och havsöring, därför tänkte jag höra här vad ni tror. Känns det som att det finns en chans att få känna lite ryck i linan där nu? Har ni något tips på bra ställe?

Hej Anders. Jag har nyligen börjat fiska längs kusten och har varit i Kolmården/Krokek tre gånger nu, senast igår kväll. Inte fått ngt men några killar som jag sprang på sa att det var bra fiske där i helgen då vinden blåste mot land. Så Krokek/Kolmården/Getå ska vara bra har jag hört från flera, dock gäller det att vädret är optimalt. Hur hard et gått för dig med fisket där? Skitfiske på dig

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
    54 svar
    22 115 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg TIMPA
    av TIMPA

Startad av mathias5, 2023-05-20, 12:24
    2 svar
    606 visningar