Halloj,
Sedan i lördags är jag nybliven ägare av en Linder 400 sportsman.
Jag är intresserad av att främst fiska gädda i insjö men även i st annas skärgård.
Jag har sökt en del via nätet och hittat några sjöar som har båtramper, men jag skulle gärna vilja ha lite tips och ideér på bra insjöar, stora som små där det finns möjlighet att sjösätta min båt med trailer. Samt även var ramperna finns.
Jag fiskar framförallt gädda, både trolling (upp till 4 spön), spinn och jerkfiske.
Men självklart är det intressant att trolla gösa framåt sommarens lite varmare dagar/nätter.
Några sjöar som jag hittat där det finns ramper och möjlighet att sjösätta är:
Roxen
Glan
Åsunden
Havet
Vad finns det mer? Jag bor i Norrköping och därför är sjöar i närheten givetvis mest intressanta.
Finspång? Kolmårdsskogarna? Runt söderköping?
Allt är egentligen intressant
.
All form av tips tas gärna emot.
Skitfiske på er.
//Nyrre
Sedan i lördags är jag nybliven ägare av en Linder 400 sportsman.
Jag är intresserad av att främst fiska gädda i insjö men även i st annas skärgård.
Jag har sökt en del via nätet och hittat några sjöar som har båtramper, men jag skulle gärna vilja ha lite tips och ideér på bra insjöar, stora som små där det finns möjlighet att sjösätta min båt med trailer. Samt även var ramperna finns.
Jag fiskar framförallt gädda, både trolling (upp till 4 spön), spinn och jerkfiske.
Men självklart är det intressant att trolla gösa framåt sommarens lite varmare dagar/nätter.
Några sjöar som jag hittat där det finns ramper och möjlighet att sjösätta är:
Roxen
Glan
Åsunden
Havet
Vad finns det mer? Jag bor i Norrköping och därför är sjöar i närheten givetvis mest intressanta.
Finspång? Kolmårdsskogarna? Runt söderköping?
Allt är egentligen intressant
.All form av tips tas gärna emot.
Skitfiske på er.
//Nyrre
?
Kommentera