Finspångare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finspångare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Finspångare?

Är lite nyfiken på hur många frn Finspångsområdet som hänger här på forumet. Har mycket fiskefolk på msn, men inte många ifrån Finspång. Någon som är sugen på att växla några ord?

Tja! Jag är från Finspång

Kommentera

Det är ett jävla folk, bäst att låta dom va i fred

Kommentera

finspångare trivs med finspångare=) men däremot utbölingar vill vi inte ha nått med att göra vart hålls du o fiskar i byn då?
        ---------------------------------------------------------------------------------------
        Team Pikings

Kommentera

Tjena!

Här är en Finspångare till!
          Fiskar i Glan, Västgjuten, Horken, Gryt. Har blivit mycket vertical efter gös i Glan senaste året.

Kommentera

Tekky, helt rätt . Jag håller mest till i Mäseln, men ibland blire en tur ut på Glan oxå. Har även en förkärlek till småsjöar/gölar, så är jag inte i Mäseln eller Glan så trampar jag runt ute i skogen och letar efter guldgölen

Kommentera

Hallå där,

är utflyttad Finspångare men försöker fiska varje gång jag är tillbaka i stan på besök. Blir mest Glan och Regnaren samt en del småsjöar. Hade riktigt bra fiske på Glan senast i söndags på pimpel efter abborre. Gösen verkar dock trög i år än så länge.

Annars ligger Västgjuten också varmt om hjärtat efter att jag som ung drog upp en abborre på 1,7 kg på tävling där. Har dock inte varit där på ett par år så jag har dålig koll på hur fisket är där nuförtiden.

Kommentera

Jag var i Västgjuten o ismete både igår o idag. Trögt bägge dagarna med två landade i går största på 7kg o idag blev det tre stycken största på 4kg. Ska dit även imorgon så hoppas på bättre lycka då. Så det blir att köpa mört av din far (Stramaren)för tredje dagen på rad.

Kommentera

Haha, se där ja Pagge. Misstänkte nästan att det var du, lite otydlig bild bara. Jo, farsan har bra ruljans på mörten nu. Var skytteltrafik hela helgen.

Du kallar det trögt med gäddor på 4 och 7 kg på Västgjuten? Tycker det låter som bra fångster, men det är klart att antalet kunde vara fler. Vad ligger rekordet i Västgjuten på då? Är det där du fått rekordgäddan på 10,3? Vilken del av Västgjuten kör du, runt öarna mitt i sjön eller?

Du borde köra ismete i Glan, farsan drog upp en gädda på 9,6 kg där på pimpel för ett par veckor sen. Hörde att de dragit en hel del stor gös på ismete oxå.

Kommentera

För två månader sedan så fick vi 15st o 25 fäll största på 7kg, så det kan gå betydligt mycket bättre. Nej störst är 8kg i västgjuten, den på 10,3kg fick jag i Lödde å i skåne. Vi brukar fiske i hela västgjuten, tänkte satsa lite på dropshot fiske efter stor abborre där i sommar.
                    Vi har tänkt ismeta i Glan men man får ju bara ha ett spö per skalle vilket jag tycker värkar bli långtråkigt.

Vi brukar vertikal fiska gös mycket på sommaren i Glan vilket brukar funka mycket bra. Fått 49st gösar som mest på en tur.

Hur går fisket för dig då? Fiskar du något i Stockholm, eller blir det bara när du kommer hem till Finspång?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                    54 svar
                    22 745 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TIMPA
                    av TIMPA

Arbetar...
                    X