Finspångare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finspångare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

49 gösar på en tur verkar ju galet bra! Är det någon storlek på de eller? Angående gösen i Glan har jag fått en hel del riktigt små gös i Glan på pimpel i vinter, då snackar vi 10-50 gram. Mao verkar återväxten vara god

Dropshotfiske efter grov abborre kan nog absolut funka i Västgjuten. Det finns riktigt grov abborre där som sagt. Jo, farsa berättade om spöbegränsningen de infört i Glan. Verkar ju urlöjligt med tanke på att de flesta ismetare kör catch and release, så det är ju knappast någon risk att de fiskar ut sjön. De borde fokusera mer på att begränsa nätfisket i Glan istället.

Jag gjorde ett försök i centrala Stockholm med spinnfiske från land utan resultat. Men jag tänkte göra ett seriöst försök nu i år att leta reda på var fisken står. Det finns ju möjlighet att fiska en hel del arter i Stockholm om jag förstått det hela rätt. Annars blir det mest när man är hemma i Finspång som sagt. Vore kul att testa Glan på somamren också, det var ett par år sen jag gjorde det. Har du båt i Glan eller? Man kanske skulle kunna få hänga med på en tur någon gång

Kommentera

Dom flesta gösarna ligger på 0.7-1.2kg men några uppåt 5kg fick vi förra året. Dom höjde maskstorleken på nätfiske förra året, så det går åt rätt håll. Men yrkesfiskaren är ju kvar o han tar upp till 10st gösar en bra dag så där försvinner det väl en hel del gös. Så man kan ju hoppas han blir pensionär snart.
      Jag hara en båt som ligger på trailer som vi lägger i där vi vill fiska utrustad med pedalstyrd frontmonterad elmotor.
      Så det funkar riktigt bra för vertikalfisket.
      Det är bara att du hör av dig när du kommer hem framåt sommaren så får vi se om vi kan få ihop det med en fisketur.

Kommentera

Jag menade att yrkesfiskaren tar upp till 100st gösar en bra dag.

Kommentera

Haha, misstänkte nästan det. Det är väl snarare du som tar 10 gösar en bra dag

Bra med ökad maskstorlek som sagt, men håller helt med om att det är dags för pension där snart. Å ingen arvinge som tar över vore ju önskvärt. Aha, du har det så förspänt att du har båt på trailer alltså. Låter ju riktigt nice.

Fan vad kul, jag hör absolut av mig så kan vi styra upp något. En gäng sommargösar i Glan vill man ju inte missa!

Blev det ngt fiske i helgen då?

Kommentera

tjena fiskar i oftast regnarn och ormlången gädda och gös

Kommentera

Tja pagge, vart lägger du i båten i västjuten, har själv letat efter lämplig plats att traila i båten.

Kommentera

Finspångare vet jag inte, men född i rejmyre har gått i skola och bott i finspång så räknas väl nästan dit va?

Kommentera

Tjena Rockburken. Vi lägger i båten vid campingen, dock är det en ganska dålig plats för det är svårt att komma upp igen. Vi brukar lösa det med att ha två bilar med oss så vi kan stå på vägen med den ena och dra upp den andra. Inte den smidigaste lösningen men det funkar. Tänkte kolla vid vindskyddet om det kanske går att lägga i där.
                  Brukar du fiska där annars? Några heta ställen?

Nej det blev inget fiske i helgen, nu väntar jag tills jag kan fiska i öppet vatten. Borde inte vara långt kvar nu i skärgården.

Kommentera

Nej, i skärgården borde det bli öppet snart som sagt. Blir det fiske efter feta romhonor innan leken kanske? Önskar jag hade en båt här i Stockholm, det finns en stor ränna utanför där jag bor i Mälaren som skulle kunna gå och fiska på nu. Kanske testar ett par kast från land på vinst eller förlust i brist på annat

Kommentera

Ja man får hoppas att det kan bli några hyfsade. Köpt nytt flugspö till gäddfisket som jag vill ut o testa. Bland det roligaste som finns att drilla gädda med flugspö.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                      54 svar
                      22 745 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg TIMPA
                      av TIMPA

Arbetar...
                      X