Finspångare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Finspångare?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Vi brukar fiska från isen mestadels, då i södra delen av sjön. Fin medelvikt på gäddorna där. Jag testade att lägga i vid vindskyddet i höstas men det var knappt man kom upp, det är ju så jäkla brant. Det gick pga att vi var tre stycken som kunde skjuta på.

Kommentera

Ursprungligen postat av Pagge Visa inlägg
      Ja man får hoppas att det kan bli några hyfsade. Köpt nytt flugspö till gäddfisket som jag vill ut o testa. Bland det roligaste som finns att drilla gädda med flugspö.
      A flugfiske efter gädda alltså! Du verkar utöva alla sorters fiske nuförtiden, själv har jag aldrig provat flugfiske faktiskt. Men jag har förstått att det är lätt att bli frälst när man en gång provat. Det är därför jag inte vågar prova, hehe.

Såg att rännan växt lite igår utanför huset, så i helgen kan det ev. bli några premiärkast för året!

Kommentera

Tjenare! Här har ni en till Finspångare. Eller lotorpare från början.

Kommentera

Dammar av den gamla tråden, hur går det med isfisket?

Kommentera

Ursprungligen postat av slaffs Visa inlägg
            Dammar av den gamla tråden, hur går det med isfisket?
            Hej!

Var ute på regnaren i går och pimplade men fick inget tyvärr! Tips på hotspots i denna sjö, har även en båt som jag köpte förra sommaren men har inte fått något än i denna sjö än..

Kommentera

blev lite sugen på å testa något av vattnen i Ormlången - Västjuten Fiskevårdsförening vilken eller vilka av dessa sjöar går det å traila båt i ?
              Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se

Kommentera

När jag har fiskat i Ormlången så har vi trailat båten i Lotorpsån, en liten bit innan man kommer fram till sjön. Funkade bra för oss i alla fall! Hur det är i resten av sjöarna vet jag inte

Kommentera

Köpte kort igår på Finspångs fiskevårdsförening... "Fiske från båt som framdrives med motor får icke fiske ske då motorn framdriver båten" Medans långrev, nät och ryssja verkar vara tilllåtet?

Kommentera

Någon som har info om Näfssjön? Verkar gå mycket smått som hugger friskt, men vart finns grisarna?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av trasketo, 2012-07-05, 22:41
                    54 svar
                    22 745 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg TIMPA
                    av TIMPA

Arbetar...
                    X