Vi brukar fiska från isen mestadels, då i södra delen av sjön. Fin medelvikt på gäddorna där. Jag testade att lägga i vid vindskyddet i höstas men det var knappt man kom upp, det är ju så jäkla brant. Det gick pga att vi var tre stycken som kunde skjuta på.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Finspångare?
Collapse
X
-
A flugfiske efter gädda alltså! Du verkar utöva alla sorters fiske nuförtiden, själv har jag aldrig provat flugfiske faktiskt. Men jag har förstått att det är lätt att bli frälst när man en gång provat. Det är därför jag inte vågar prova, hehe.Ursprungligen postat av Pagge Visa inläggJa man får hoppas att det kan bli några hyfsade. Köpt nytt flugspö till gäddfisket som jag vill ut o testa. Bland det roligaste som finns att drilla gädda med flugspö.
Såg att rännan växt lite igår utanför huset, så i helgen kan det ev. bli några premiärkast för året!
Kommentera
-
Hej!Ursprungligen postat av slaffs Visa inläggDammar av den gamla tråden, hur går det med isfisket?
Var ute på regnaren i går och pimplade men fick inget tyvärr! Tips på hotspots i denna sjö, har även en båt som jag köpte förra sommaren men har inte fått något än i denna sjö än..
Kommentera
-
blev lite sugen på å testa något av vattnen i Ormlången - Västjuten Fiskevårdsförening vilken eller vilka av dessa sjöar går det å traila båt i ?Team PikeHunt http://www.teampikehunt.blogg.se
Kommentera
Kommentera