Abborre - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Abborre

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Abborre

Söker tips på blatser i/runt blekinge där det finns fina abborrar? Vill gärna putsa till pb på 3hg alla tips mottages tacksamt. Kanske själv kan dela med mig av något///jimmy
    Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Hade också viljat veta det, bump Är det för tidigt än dock? När vaknar abborarna oftast till?

// Grottkjell

Kommentera

Än är det nog lite tidigt tror jag. Men gäddorna börjar röra lite på sig nu iaf

Kommentera

Inga tips på platser i skärgården där det finns chans till borre på över 3hg?

Kommentera

Hejsan, jag vet ett par fina sjöar i Ronneby trakten.. Inte havet men absolut helt okej sjöar med fina borrar, har själv tagit abborre på över kilot i dessa 3; Härstopssjön drygt 2 min utanför centrum i Ronneby. Har dratt min rekord gädda där från land med! Sedan har vi Åsjön i Backaryd Drygt 2.5 mil utanför Ronneby. Sedan den bästa av dom alla 3 (du får du tillgång till båt) Ligger i Backaryd, men du får pma mig om du är intresserad så kan ja förklara vart den ligger! Hoppas nått va av intresse ialf / Jocke

Kommentera

Om du är ute efter abborre i havet brukar strömsatta sund vara bra tex bro-gattet vid Hasslö-bron eller bron vid Torkö. Kolla på blekinge-kartan efter vägar som går ut till öarna. Pröva framförallt morron o kväll då de lite större brukar komma in o jaga. Grynnor nära land som runt Gökalv kan också vara bra, jagande borrestim brukar trycka upp betesfisk mot dom och avslöjar sig ganska tydligt om det är någorlunda lugnt väder.
            Var dock några år sen jag själv fiskade efter abborre på dom här ställena och saker och ting kan ju ha ändrat sig.
            Mvh Anders

Kommentera

Tack för tipsen. Vid tjurköbron bruka jag fiska. Fast ingen vidare storlek på dom. Men nån dyker kanske upp om man nöter tillräckligt

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X