Fiske i Pukaviksbukten - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Pukaviksbukten

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Pukaviksbukten

Hej!
    Jag har fiskat gädda ett par år i Pukaviksbukten nu och går mer eller mindre alltid tomhänt hem. Börjar bli ganska frustrerad för jag tycker jag gör rätt och fiskar på ställen som jag tycker verka heta men det funkar inte ändå.
    Någon som har några bra tips på ställen man ska fiska på eller metoder som brukar funka. Ska man fiska grunt i vikar eller lite djupare runt skären. Brukar testa det mesta men har ingen lycka alls. Alla tips motags med glädje

//Martin

Det är ju där den tv-(ö)kända "sista kustfiskaren" härjar med sina ryssjor och nät. Antar att han fortfarande är i farten? Lär ju ha satt sina spår på bestånden tyvärr.

Kommentera

Jo läste denna tråden men jag har inte sett dokumentären. Den verkar inte finnas kvar på Svt.se
      Jag har inte lagt märke på onormalt mycket ryssjor eller nät men visst det ligger en del kvar.

Kommentera

Vänta tills isen försvunnit så ska du se gubben planterat ryssjorna i vart enda lekvik. (Där du borde fiskat btw.)
        www.brinksfiske.blogg.se

Kommentera

Ja hans skit ligger överallt snart dags för en liten hop samling av saker till ett maj bål

Kommentera

Menar ni att ni håller på och trakasserar Jim fortfarande!!! ATT NI INTE SKÄMS!
            Fattar ni inte att ni med ert agerande, där ni skär sönder fiskeredskap som nät och ryssjor, drar ner hela sportfisket i en soppa av olagligheter. Ni vänder ju också opinionen mot sportfisket där vi istället behöver jobba för att vända den för sportfisket.

Så sluta genast upp med olagligheterna!

Kommentera

Sigge Ahstedt,

jag har aldrig förstört denne Jims redskap, uppmanat någon annan att göra det, eller på annat sätt trakasserat honom, så jag hoppas att du inte inkluderar mig i "NI".

Sedan är min personliga uppfattning är att lagen som tillåter så kallat "husbehovsfiske" med fasta redskap i Sverige är helt uppåt väggarna, och det är en uppfattning som jag tror att många här delar. Jim gör inget olagligt, men det är min fulla rätt att anse att det han ägnar sig åt är etiskt felaktigt.

I Skåne har vi ju numer tagit ett bra steg och förbjudit nätfiske på grunt vatten under en stor del av året, men tyvärr har ju Blekinge-politikerna så här långt inte valt att gå samma väg.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...