Gäddleken i blekingeskärgård - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddleken i blekingeskärgård

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Har oxå varit ute en del senaste veckan i Kalrskronaområdet. Leken är i full gång o endast småsnipor har varit villiga att hugga. I en liten vik kunde jag räkna till 20-talet 100cm+ fiskar som höll på o kela på 40 cm djup. Inte ett dugg sugna på mina beten... :-(. Tror dock att de börjar bli klara i en del vikar nu. Gäller bara att hitta dom...

Kommentera

Det är väl både avslutad och påbörjad lek över en period just nu, kan väl vara stora skillnader mellan olika områden?

Jag drar till Karlskrona i nästa vecka och hoppas att det inte är helt förgäves
      Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021
      &

Fiskesnacks AbborrFemma 2020
      ”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
      Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."

-Okänd

Kommentera

stämmer

Ursprungligen postat av Hesten Visa inlägg
        Varit ute ganska mycket men nu har leken satt igång.
        jag har varit ute ett par gånger nu i april totalt har jag tagit 9 gäddor och polarna något färre dock så är den största bara på 3900g..

Kommentera

Ursprungligen postat av freeij Visa inlägg
          jag har varit ute ett par gånger nu i april totalt har jag tagit 9 gäddor och polarna något färre dock så är den största bara på 3900g..
          Ungefär samma resultat här, dock med en största på precis över tre-snäppet.
          Brukar dom återgå till det normala (hugg)tillståndet efter leken eller dröjer det ett tag? Har aldrig fiskat såhär tätt inpå innan.

Kommentera

Var ute i onsdags kväll med en kollega, en snipa till mig och en fin madam på 7 till honom :-)
            Torsdagen var jag själv och drog 6 st med topp på 2,5, missade 4 hugg varav ett brutalt. Tror dom större gäddorna kommer in i viken denna veckan

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
            X