Har oxå varit ute en del senaste veckan i Kalrskronaområdet. Leken är i full gång o endast småsnipor har varit villiga att hugga. I en liten vik kunde jag räkna till 20-talet 100cm+ fiskar som höll på o kela på 40 cm djup. Inte ett dugg sugna på mina beten... :-(. Tror dock att de börjar bli klara i en del vikar nu. Gäller bara att hitta dom...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Gäddleken i blekingeskärgård
Collapse
X
-
Det är väl både avslutad och påbörjad lek över en period just nu, kan väl vara stora skillnader mellan olika områden?
Jag drar till Karlskrona i nästa vecka och hoppas att det inte är helt förgäves
Vinnare av Fiskesnacks AbborrFemma 2021”Ett tecken på intelligens är att du alltid ifrågasätter.
&
Fiskesnacks AbborrFemma 2020

Mindre intelligenta är å andra sidan alltid tvärsäkra på sin sak.."
-Okänd
Kommentera
-
stämmer
jag har varit ute ett par gånger nu i april totalt har jag tagit 9 gäddor och polarna något färre dock så är den största bara på 3900g..Ursprungligen postat av Hesten Visa inläggVarit ute ganska mycket men nu har leken satt igång.
Kommentera
-
Hesten
Ungefär samma resultat här, dock med en största på precis över tre-snäppet.Ursprungligen postat av freeij Visa inläggjag har varit ute ett par gånger nu i april totalt har jag tagit 9 gäddor och polarna något färre dock så är den största bara på 3900g..
Brukar dom återgå till det normala (hugg)tillståndet efter leken eller dröjer det ett tag? Har aldrig fiskat såhär tätt inpå innan.
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Kommentera