Gäddfisket i sommar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gäddfisket i sommar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gäddfisket i sommar

Tjena tänkte bara kolla lite snabbt hur ert sommarfiske efter gädda går, själv brukar jag vara ute med farfars båt i Hasslö. Det gick bra dem första gångerna, fick upp en på ca 5,2kg, hade efterföljare på nästan tvåsiffrigt osv. Men nu på senaste tiden har jag bara fått upp små snipor eller haft lite större efterföljare men dem vägrar hugga. Så om nån har något tips som den kan dela med sig av för att få gäddan att hugga och inte bara följa efter hela tiden så hade jag varit tacksam. Hade också varit kul att veta vilka drag ni använder nu under sommaren, när det gäller jerk och tailbeten och vilka djup osv ni brukar fiska efter stor gädda på.
    Mvh Sebastian

Mctail med bigtail eller mcmio bigtail är fina.

Kommentera

Okej, precis dem jag hade tänkt beställa hem nu i veckan så får hoppas att dem funkar bra!

Kommentera

Tailbetena har funkat förvånansvärt bra i sommar. Det har inte varit överdrivet varmt i vattnet heller , så långsam vevgång har funkat helt klart bäst .

Kommentera

Vad är den egentliga skillnaden mellan Mc Mio och McMy förutom vikt och generellt utseende? Ligger nämligen på samma pris i många affärer...

Kommentera

Trolla med vobbler har funkat gött för oss senast i fredags tog vi en större på westins jätte
            Fiskefilms kanal på YouTube! http://www.youtube.com/user/JACFishingTeam

Kommentera

Men på vilka djup går ni då? Va där uppe i helgen, utgick från järnavik och täckte stor del av skärgården. Fiskade både inomskärs och utomskärs. Fick ett par stycken men inga tjockisar. Trollade även en hel del längs djupkanter på ca 5-7 m. Men där ute hade vi ingen lycka, dem vi drog upp satte på 1, 5-2, 5m. Men det va ganska varmt iaf i ytvattnet...

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
              X