Har sillen gått in i Blekinge? Var fiska? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Har sillen gått in i Blekinge? Var fiska?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Har sillen gått in i Blekinge? Var fiska?

Hej jag behöver hjälp och undrar om någon har koll på ifall sillen har kommit in i Sölvesborg och Karlshamn mfl Blekinge ställen. Eftersom jag inte har fiskat sill på hur länge som helst så undrar jag också var man får och kan dra sill. Jag vet att för många många år sedan så stängde de av flera platser där privatpersoner stod från land och drog sill. Är det öppnat igen? Alla tips är välkomna Tacksam för din hjälp

Vet inte om den har kommit in ännu men det är mycket möjligt att den har det. Jag och många andra karlshamnsbor brukar stå i hamnen vid BTH och fiska sill. Där finns det gott om det

Kommentera

Förra helgen stod det säkert hundra pers och lyfte sill i Sölvesborgshamnen. Körde förbi och det glittrade rejält längs kajen, så där vet jag att de visat sig. Vet dock inte hur det är längre upp längs kusten.

Kommentera

Hej, skakar liv i tråden igen då jag ska till blekinge snart och undrar samma sak som trådskaparen. Är helt obekant med bra och tillåtna fiskeplatser efter sill från land och tar tacksamt emot förslag.

Kommentera

Har inte provat själv ännu men varje gång man kör förbi ronneby hamn står det fullt med folk ute vid vänstra piren, har varit så i någon vecka redan så antar den är inne. Klar fördel om man har båt då det kan bli trångt.

Kommentera

Hasslöbron brukar vara bra för både sill och näbbgädda. Har dock inte varit där i år.

Kommentera

Farsan va nere vid hasslöbron förra helgen och drog sill så inne är dem

Kommentera

Ursprungligen postat av ROGG Visa inlägg
                Hej jag behöver hjälp och undrar om någon har koll på ifall sillen har kommit in i Sölvesborg och Karlshamn mfl Blekinge ställen. Eftersom jag inte har fiskat sill på hur länge som helst så undrar jag också var man får och kan dra sill. Jag vet att för många många år sedan så stängde de av flera platser där privatpersoner stod från land och drog sill. Är det öppnat igen? Alla tips är välkomna Tacksam för din hjälp
                Hej, ska ner till Karlshamn ett par veckor i höst. Prövade sillfiske från land på våren och hade ett par roliga dagar. Undrar nu om sillen kommer in så att man kan nå den från land även på hösten och i så fall ungefär när på hösten det brukar det inträffa?

Kommentera

Bästa årstiden är helt klart vår o försommar. Då kommer de in riktigt mycke sill i skärgården. Visst kan man få sill på hösten oxå. Men inte alls likabra tid som våren.
                  Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Ursprungligen postat av jimmy85 Visa inlägg
                    Bästa årstiden är helt klart vår o försommar. Då kommer de in riktigt mycke sill i skärgården. Visst kan man få sill på hösten oxå. Men inte alls likabra tid som våren.
                    Okej, tack för infon. Får hoppas på bra väder och kanske någon enstaka sill då.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...