Karlskrona - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Karlskrona

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Karlskrona

Hej,

Jag har en sommarstuga på udden sjuhalla och undrar om det finns några fiskeplatser i närheten som är bra? Har fiskat mest från sjuhalla brygga(där båten axel passerar) och det är mest abborre och mört. Har även trollat med båt längst med udden och blivit en och en annan gädda.
    Vad finns det för fisk där? Är det bara gädda eller kan man få något annat roligt när man trollar där?

Mvh Olja

Hallå.
    Just i sjuhalla viken som jag gillar att kalla den, dvs området kring sjuhalla till och med ramsö.
    Vikarna och dom omrking liggande öarna där är riktigt bra vår och senvår (observera fiskeförbud 200m ifrån nättraby åns mynning). Ramsö har också visat sig vara bra på havsöring då jag fått några fina bonusfiskar där i år. Förmodligen pga ån som ligger i nära anslutning till ramsö.

Tyvärr så har det varit problem med en yngre kille som lagt nät varje kväll över i princip hela västra sidan åmynningen vilket därmed hindrat hundratals gäddor från att leka och tagit upp väldigt många öringarna och laxar på väg ut. Han är dock vänlig och han lovade mig att flytta näten till en plats där man faktiskt får använda sig av nät.

Om du har båt så är det bara att åka runt öarna ich leta upp platser där det är lite mer sten och bottenvegetation än på dom andra platserna och sedan fiska av dom. Trolling är inget jag sysslar med av den enkla anledningen att jag inte tycker det är effektivt och det är dessutom inte lagligt om man ska leka besserwisser (måste vara 300m från närmsta ö eller fastland för att få bedriva trolling). Men om du åker runt med en liten eka och slötar eller trollar som vi så tror jag ingen kommer att jaga dig!

Skitfiske
    Http://blogg.dragsosportfishing.se - Team Dragsösportfishing blogg

Kommentera

oj tack så mycket för svar! Hade ingen aning att det skulle finnas öring och lax där. Hur ser det ut med fisk just nu kring ramsö? Tänkte åka ner dit nästa vecka för att fiska lite. Vi sysslar bara med C&R fiske iaf.

http://kartor.eniro.se/m/IMqsX (hoppas du kan se kartan)
      Norr om ramsö är det där du menar att dessa fiskar ska befinna sig? Är väldigt nyfiken på öring då jag aldrig har fiskat denna art tidigare, ny inom fiske. På vilket sätt fick du dina öringar på?( vilket drag t.ex. tacksam för tips)

Tack så mycket för hjälpen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...