Gös sjö i blekinge? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös sjö i blekinge?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös sjö i blekinge?

Finns det någonstans i blekinge där det finns något vettigt gös vatten?
    Skulle vara skoj att prova på det fisket lite.
    mvh Henrik

Är också intresserad av att prova på gösfisket, men vet inte heller några ställen i blekinge, så om någon vet får ni gärna dela med er!
    Har dock hört att det ska finnas gös i sjön Tiken i tingsryd men har aldrig blivit av att jag provat..

Kommentera

Det finns en sjö sjö som heter alljungen vid nävragöl som ligger ovanför rödeby. Där ska det gå gös har jag för mig

Mvh Jocke

Kommentera

Fan ni som bor i blekinge har ju inte långt till Finjasjön! Grym sjö med tydliga features att fiska på och ett bevisat bestånd av stor fet och härlig gös!

Eller kanske ett lite svårare alternativ men som jag tror kan vara grymt: Ivösjön!

skitfiske på er

Kommentera

Jasså finjasjön ska vara giftig. Kanske man skulle ta sitt pick och pack o köra ner dit och testa några pass.. Hade lite planer på att åka till rusken nu härom dagen men man fick visst inte fiska gös fören efter den 25e. Så får skjuta upp det några dagar.

Kommentera

Finns en sjö som heter nässjön med tillgång till båt, i denna sjö går det bra med gös med. Sjön ligger i Bräkne-Hoby
            / Jocke

Kommentera

hur är det med fiskekort i nässjön? vart köper man det?

Kommentera

Långasjön i Karlshamn planterades det in gös för ett bra tag sen, hör regelbundet rapporter om 3 - 4 kilos gösar.

Kommentera

ofasen det finns lite sjöar i blekinge då som man kan prova några kast i!
                  tack för tipsen grabbar!

Kommentera

Som johocke säger så ska nässjön vara bra med gös, Någon från skolan brevid ska tydligen ha tagit en på 8.1 vad jag HÖRT.
                    Någon undrade om fiskekort i sjön men det tror jag inte man ska behöva, Vi frågade om vi fick låna skolans båt och det var OK!

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...