Något bra strömmande vatten i Dalarna Öring/Harr v.29? Kom med ditt tips! :) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Något bra strömmande vatten i Dalarna Öring/Harr v.29? Kom med ditt tips! :)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Något bra strömmande vatten i Dalarna Öring/Harr v.29? Kom med ditt tips! :)

Något bra strömmande vatten i Dalarna Öring/Harr v.29? Kom med ditt tips!

Flugfiske vatten som man kan vada i.

Skitfiske!!
    //Fredrik

Kolla in Käringforsen och Fänforsen i Björbo. Jag var dit en snabbsväng i söndags och såg en del fisk.
    Tappade en harr och en öring på fluga (är helt ny på flugfiske).

Skitfiske.

Kommentera

För harr kan jag tipsa om lambornsån strax utanför enviken, det är tillsynesvis ganska lite fisk i han men det står en och annan stor harr här och där, och defenitivt den vackraste ån jag varit i i dalarna! =)

Kommentera

Gör dig själv en tjänst och åk till Älvdalen direkt. Jag var till lamborn igår för första och sista gången...

Kommentera

Hej!

Vi var och fiskade för 2v sedan i trakterna kring Älvdalen och då främst i Österdalälven (men även Roteälven) och bäst fiske hade vi i höjd med Åsen. Fick rätt mycket och då framförallt harr men enbart små vilket var synd då flera andra runt omkring drog fina harrar...Har lagt upp ett par fotografier från resan på www.flugspon.se...

Roteälven gav en del fisk men ju högre upp man kom desto mindre blev fisken, satsa nog på ÖÄ istället!

//Jonas

Kommentera

Storfjätan brukar kunna ge bra med fisk,sök på storfjäten på google maps och du ser älven med en massa fina strömmar,har tillbringat nästan varenda sommar där som barn/ungdom.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mabo Visa inlägg
              Gör dig själv en tjänst och åk till Älvdalen direkt. Jag var till lamborn igår för första och sista gången...
              Jasså lamborn var inget för dig? ^^

Kommentera

Lambornsån är verkligen fin men det är en väldigt kort sträcka och det har varit alldeles för mycket vatten hela sommarn.
                Samma sak kan man säga om tänger strömmen. Bägge är fina vatten vid normala vattennivåer.
                Är själv inte så förtjust i älvdalen. Tycker älven flyter fram som E4 ungefär. Ganska tråkig med andra ord.
                Föreslår att du åker några mil till. Åk till Jämtland där finns hur mycket som helst att välja på....

Kommentera

Skicka ett PM till mig om du vill veta ett hett ställe kring Malung!
                  Skitfiske!

Kommentera

Någon som vet hur det ser ut i lambornsån? Några bilder därifrån? Skulle åka upp dit förra helgen men vart dåligt väder så då struntade vi i det..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...