Fiskevatten Borlänge sökes - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten Borlänge sökes

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskevatten Borlänge sökes

Som rubriken lyder så söker jag bra fiskevatten för aborre och även för gädda, annan rolig fisk är också av intresse i och runtom Borlänge. Söker ev en båt som man kan låna också eller om man kan hyra i tex älven över en eftermiddag eller liknande. det är fiske från land jag söker först och främst då jag inte har egen båt.
    Alla tips är jag tacksam för, obs helst inte för långt bort så det inte tar halva dagen att ta sig dit och hem.

Du har ju P&T vatten med regnbåge i Grycksbo, Falun. 80kr för ett 12 timmars kort, som du får ta upp 5 fiskar på. De har ett speciellt vatten för flugfiske, och ett för att bedriva vanligt fiske, haspel främst. Googla efter Stensjön/sättersbotjärn, mycket bra fiske där faktiskt.

Sedan i Borlänge så har du ju t.ex svartjärn men just efter gädda/abborre så har jag lite dålig koll, finns ju i varje insjö gäller bara att hitta det som passar ditt fiske
    Those who dare to fail miserably can achieve greatly. - John F. Kennedy

Kommentera

Länsan om du vill ha riktigt bra P/T vatten. Annars har du ett bra gäddställe ovanför ön vid SSABs våg på Islingbysidan. Abborre finns det fina uppe vid Duvnäsbron men även mellan Bullerforsen och SSAB. (PB 1,8). Hoppas du fick lite hjälp, skitfiske på dig.

Kommentera

Grycksbo är väl inget att rekommendera, men vill man betala 80 spänn för att fiska fenlös regnbåge så är det väl bra.

Kommentera

Mabo, det är sant.. de kanske inte bjuder upp till dans direkt :p
          Those who dare to fail miserably can achieve greatly. - John F. Kennedy

Kommentera

Länsan har stridig båge, hela fenor, några gamla avelsfiskar brukar sättas i då och då.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...