Fiskeställen i Näs / Avesta trakten? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskeställen i Näs / Avesta trakten?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiskeställen i Näs / Avesta trakten?

Har precis flyttat till näs utanför avesta och har lagt i båten i bysjön. Någon som vet nå bra ställen i närheten ? Hart varit ut i dalälven och bysjön med både båt och stått från land men inte ett napp :/. någon som har nå tips om ställen, drag, fiskesätt osv?

Hovran brukar leverera. Stora jiggar typ mcrubber,söderjiggen är ett hett tips

Kommentera

Okej tack från land eller? Är det den sjön som ligger vid Falun?

Kommentera

Går nog enbart att fiska från båt, och sjön ligger vid grådö mot Hedemora hållet och älven flyter ju igenom sjön.

Kommentera

Ah okej :p ja bor alldeles vid näs kraftstation och där i älven ska det tydligen va kanon bra fiske, brukar sitta mkt folk där o fiska. Men aldrig fått ett napp där..

Kommentera

Men visst nappar gösen nu? Eller är de för tidigt?

Kommentera

Välkommen till Avestatrakten! Själv har jag i princip aldrig fiskat i Bysjön trots att jag bott här större delen av livet men det ska väl vara bra/okej fiske där! Fråga de lokala förmågorna om tips. Själv fiskar jag nästan uteslutande i Hovran och har på ett par säsonger äntligen börjat lära mig sjön någorlunda... Det är väl som sagt båt som gäller, vilket jag kan tycka är sant för de flesta sjöar här omkring.

Kommentera

Thx aa men känner knappt nå folk här än, verkar va så grunt på dom flesta ställena här i bysjön. Okej :p verkar va en populär sjö hovran,

Kommentera

Googla på King of hovran så har Du en tävling som går vår/ höst. Vår Tävlingen gick av i helgen och hela 17 metergäddor tog upp, varav mitt team tog 2, jag vann tävlingens längsta gädda så fisk finns det

Kommentera

Jag har bara metat i bysjön och då stod jag näst bron vid kraftstationen. Fick upp lite abborre.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...