Båtramper runt Rättvik - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtramper runt Rättvik

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Båtramper runt Rättvik

    Jag tänkte åka upp till Rättvik i sommar och ta med mig min Linder 445 Max på trailer. Nu undrar jag förstås var jag kan hitta båtramper, Lindern kan rampas i de flesta naturramperna utan större problem.
    Jag fick en lista av Rättvik Boda FVO men jag hittar inte ramperna på eniro/google. Har ni förslag på sjöar där jag kan rampa båten (förutom Siljan, Amungen och Ljugaren) och gärna någon slags indikation på var jag hittar ramperna. Listan jag fick nämner följande sjöar; Hemra tvärsen, Långsjön, Lungsjön, Ensen, Draggen, Gravsjön och Avlasen, men jag har som sagt ingen aning om var jag hittar ramperna.


  • #2
    Ingen som har några tips?

    Kommentera


    • #3
      Kollat här: https://www.batramper.se/ ?

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
        Hej och tack!
        Varken båtramper.se eller nån av de två stora båtramp-apparna visar några ramper i annat än Siljan, Ljugaren och Amungen.
        Finns det någon med lokalkännedom som har koll? Click image for larger version

Name:	rättvik.jpg
Views:	201
Size:	136,9 KB
ID:	2600127

        Kommentera


        • #5
          Det kan ju faktiskt vara så att man inte vill ha mer än de omkringboendes båtar i de där småsjöarna. Dessutom finns det ju knappt vägar fram till några av dem. Du får satsa på att ha en kanot på biltaket. Då kan du fiska från den om det inte funkar att fiska från stranden.
          I min gamla hemsjö var det inte populärt att använda motor på båtarna. Orsaken till det handlade om att man inte ville störa lommarna under deras häckning.
          Må vi alla ha ett intressant fiske!

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av ovlof, 2023-06-27, 09:02
          2 svar
          211 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg ovlof
          av ovlof
           
          Arbetar...
          X