Sjön Runn/Dalarna i Augusti - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sjön Runn/Dalarna i Augusti

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sjön Runn/Dalarna i Augusti

Hej!
    Jag skulle behöva lite tips om Runn. Vi har hyrd en stuga där med tillgång till båt i början av augusti.
    Mina frågor är: Vilka beten funkar bäst på gädda under sommaren i sjön? Vart leter ni gäddan då- djupt eller fortfarande grund? Hur är det med öringfiske? Finns det gös i sjön? Finns det en djupkarta över sjön?
    Helt enkelt så mycket info som möjligt för en lyckad fiskevecka.

Tack på förhand
    Utter

jigg å popper använder jag mest i starka färger.. gäddorna håller till där det är lerbotten på grundt vatten till 4-5 meters djup... dåligt med pelagisk gädda... det finns öring men inte mycket.. gös finns men vet ej hur mycket.. det finns sjökort att köpa på den lokala båthamnen vid slussen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
      Hej!
      Jag skulle behöva lite tips om Runn. Vi har hyrd en stuga där med tillgång till båt i början av augusti.
      Mina frågor är: Vilka beten funkar bäst på gädda under sommaren i sjön? Vart leter ni gäddan då- djupt eller fortfarande grund? Hur är det med öringfiske? Finns det gös i sjön? Finns det en djupkarta över sjön?

Tack på förhand
      Utter
      Vi har sommarstuga i sjön och det enda vi gjorde som grabbar var att ro drag efter pelagiska gäddor. Kors och tvärs, mitt i frivattnet över djupt vatten sommartid. Oftast ville vi ha betena, stora wobblers, på 8-10 meters djup. Finns ju siklöja i sjön. även en och annan skaplig gädda..

Kommentera

Ursprungligen postat av Utter Visa inlägg
        Hej!

Tack på förhand
        Utter
        Hej Uttern,
        Vi börjar med och fråga vart i Runn ni hyrt stuga?
        - Sjökort finns i många butiker. Öringarna är få i Runn, men finns grymma vatten i närheten. Gös finns det i Vikasjön, som är ett bi-vatten till Runn som du når med båt. Vi letar gäddan överallt och de finns överallt. Den som säger att det är dåligt med pelag gäddor i Runn har inte fiskat i Runn

- Beten och färger: nyanser av blått, silver, brunt är alltid bra samt FT!
        Beten från ytan och ner till 7-10m funkar, sen är det bara att prova sig fram.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
        X