Vad finns det för fisk i Dalälven & Tunaån? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vad finns det för fisk i Dalälven & Tunaån?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vad finns det för fisk i Dalälven & Tunaån?

Hej. Jag undrar vad det finns för fisk i dalälven inom borlänge och tunaån. Skulle behöva lite tipps på bra fiskeställen. Tack på förhand / Dennis
    Senast ändrad av snusdennis; 2010-06-26, 11:26.

Tunaån har massor av vitfisk id brax mört löja och naturligvis en hel del gädda
    I Dalälven run Borlänge finns det även en hel del stora abborrar samt ovannämnda fiskar
    Ovanför kraftstationen på SSAB har du regnbåge inplanterad samt ovanför forshuvudets kraftstation har du en hel del rymlingar från fiskodlingen
    Förr fiskades det en hel del lake, där Tunaån rinner ut i älven (vintertid)
    Gillar prickigt randigt & högklackat

Kommentera

Gös är det något som finns i borlänge? Vad fiskar man Regnbåge, Abbore och gädda på?

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
        Gös är det något som finns i borlänge? Vad fiskar man Regnbåge, Abbore och gädda på?
        regnbåge kan du bottenmeta, med räka eller powerbait

Kommentera

Funkar mask?

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis Visa inlägg
            det funkar enbart o fiska gädda med jerk så du e så illa tvungen o gå o köpa en fet jerkutrustning för minst 5,000 annars kommer du inte få en fisk e jag rädd. abborre brukar med fördel fiskas med dynamit och då får man ofta mycket fisk.

annars hänger du på ett utö eller ett atom o nöter på något trevligt ställe. mindre gäddor finns precis överallt.
            [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Ursprungligen postat av DT6 Visa inlägg
              Tunaån har massor av vitfisk id brax mört löja och naturligvis en hel del gädda
              I Dalälven run Borlänge finns det även en hel del stora abborrar samt ovannämnda fiskar
              Ovanför kraftstationen på SSAB har du regnbåge inplanterad samt ovanför forshuvudets kraftstation har du en hel del rymlingar från fiskodlingen
              Förr fiskades det en hel del lake, där Tunaån rinner ut i älven (vintertid)

Menar du gammelgårdarna?

Kommentera

Ursprungligen postat av snusdennis
                Så det går inte att få en gädda på ett vanligt spö med haspelrulle med en gammal hederlig toby eller någon wobbler?
                du förstod inte skämtet? klart det gör..
                [FONT="Book Antiqua"]Det är tur man har en hobby [/FONT]

[FONT="Lucida Sans Unicode"]Esox Lucius[/FONT]

Kommentera

Dalälven mest Harr, Abborre, Mört, Id, Gädda, jag har bott nära norra delen av älven i över 15 år och har aldrig fått någon ädelfisk där.
                  Men jag vet att det finns Öring men det är nog svårare att få min kompis har dragit öring men aldrig jag.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...