Varpan i Dalarna - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Varpan i Dalarna

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Varpan i Dalarna

Jag undrar om det är någon som känner till hur fisket är i sjön Varpan i Dalarna nära Falun. Jag bor alldeles i närheten och det hade inte varit så dumt med gångavstånd till fiskestället. Jag är främst intresserad av fiske efter gädda och abborre. Det finns även ett strömmande vatten i närheten som kanske är fiskbart.

Går bra att fiska efter Abborre och Gädda där, bor själv inte långt ifrån.
    Kräftfisket är kanon !
    "Det är inte farten som dödar, det är sättet man stannar på !"

Kommentera

Masen 31: Krävs det fiskekort för att fiska i Varpan eller hur funkar det?

Kommentera

Fiskekort krävs vell i "princip" över allt, trots det har jag och mina kompisar fiskat i varpan i över 5 år nu och aldrig varit med om nån som kollat kort!

Kommentera

Om nån behöver veta nåt om Varpan här, fråga mig.

Kommentera

Kräfta

.............-.
            Senast ändrad av Guest; 2011-04-30, 09:20.

Kommentera

behövs "fiskerätt" för kräftfiske eller hur är det? i varpan alltså

Kommentera

Vad jag vet behövs inget fiskekort vid varpen, bodde där mina första 15 år, aldreig sett eller hört något om det.
                Kräftfiske behöver man rätt för, eller ja det är väl ganska oaccepterat att fiska kräftor på någon annans vatten. Kräftorna går att fiska året runt i princip, men självklart bör de endast fiskas i "kräftfisketider" (aug-sep)

Ang. fisket i varpan är det väldigt bra i min mening. Har bekanta som har dragit gädda på 12, 16,7 och 17 i sjön. Själv har det inte blivit mer än 8 kg. Abborrfisket är även toppen, bästa stället är då "ubåten" en liten ö på ca 12x3 meter runt omkring där har du oslagbart jiggfiske efter abborre. (markerat oranget på kartan)

Vi har fått riktigt bra trollingresultat där jag har markerat gult på kartan.

Det rödmarkerade är lekställen så där kan du få riktigt bra resultat under leken och på hösten. Mycket vass och ganska grunt.

Låt dig inte luras om att utloppet från rogsjön ska vara bra, fiskat där allt för mycket utan resultat.

I övrigt finns överflöd av betesfisk, en hel del lake, och gott om id & braxen.

Hoppas detta kan vara till hjälp, skitfiske på dig!

Kommentera

ps. om ni lägger kräftburar akta er för gubben hellbergs vatten, runt de röd/orangemarkerade på kartan, har klipper burar etc.

Kommentera

..........
                    Senast ändrad av Guest; 2011-04-30, 09:21.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...