Fiskekort på runn? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskekort på runn?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Blir att åka ut en heldag på ösjön och runn i morgon.. Men mina wobblers är bara 13cm är det för smått för att trolla med? Det är framförallt en massa conrad wobbler jag kommer köra med då det är de enda wobblerna jag fått fisk på...

Kommentera

Men vad finns det får karpfiskar i runn? Tänkte om man inte får nån gädda och börjar tröttna.. Brukar inte vara så svårt att få nån brax..

Kommentera

Det är mycket värt att köpa fiskekort!

Kommentera

Finns det kort över större områden typ hela falun borlänge motsv? Och är årskort från där man köper tills samma tidpunkt nästa år eller är det för 2011 2012 osv?

Kommentera

Vad jag vet så finns det bara ett gemensamt fiskekort för hela Runn och det gäller även på Ösjön, Liljan, Vikasjön samt även de delar av älven som tillhör Runn södra fvo. Kostnad för kortet år 2011 är 250 kr tillkommer 150 kr om du skall ha för trolling. Vid trolling är det max sex spö.
            Martin

Kommentera

Låter ju bra det! Hur långt sträcker sig den regionen mot leksand?

Kommentera

Hur menar du? i älven eller? Jag tror att Leksand - Insjön fvo sträcker sig till Gråda men kolla med Team Perax. Men det är flera fiskevårdsområde i älven innan du är i Leksand(Gråda).

Kommentera

Mellan Runn och Leksand Insjöns FVO finns flertalet områden med egna kort. Gränsen i söder går, som Caledonia säger, i Gråda kraftverk.

Kommentera

Jaja fyfan vad långt!

Kommentera

Vad gör man för pengarna man får in? Går de tillbaka till fisket i sjön eller sitter det någon och bara räknar in?Finns mycket folk som fiskar eller fiskat på Runn tidigare när inget fiskekort fanns.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...