Hassela/Nordanstig - Fisketips sökes! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hassela/Nordanstig - Fisketips sökes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hassela/Nordanstig - Fisketips sökes!

    Hallo!
    Jag och en polare befinner oss nu i Hassela efter ett beslut att ta en spontanfiskeresa till skogarna här i norr.
    Det enda tasslet är att vi har noll koll på området, som verkar vara ganska vidsträckt.
    Vi är därför i stort behov av tips på vilka sjöar som är lättillgängliga till fots, då det är vårt enda redskap utöver spöna. Kommer primärt fiskas efter ädelfisk och abborre, kanske även någon gädda om det bjuds.
    Vi är utrustade med kastspön av diverse längd och en väl-inkörd Volvo att hajka runt med.

    Kommer hålla oss inom nordanstig kommun, det vill säga hassela med omnejd. inte behov av specifika fiske spots, mer en generell idée om vilka sjöar som brukar bjuda på lättillgängligt fiske och den art vi söker.

    Tacksam för tips och råd!

    //V-C

  • #2
    Hej!
    Fick du tag på några tips på ställen att fiska på i området? Jag och några vänner åker upp varje år till ena polarens landställe, men det slutar mest med att vi fiskar i en sjö vid deras hus. Vi var däremot och testade en annan sjö, jag tror det var häggsjön, som var nästintill helt död (vi var där i mitten på sommaren, väldigt varmt väder).
    Vore kul att få tips på någon bra sjö med lite "roligare" fisk än bara gäddor/abborrar.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
    2 svar
    196 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg pikeman59  
    Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
    5 svar
    300 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg Niklar
    av Niklar
     
    Arbetar...
    X