Fiske i Nordanstig! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Nordanstig!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiske i Nordanstig!

Halloj!
    Har det s.k Harmångerskortet vilket innebär att precis som Nordanstigskortet så får jag fiska i stort sett överallt, MEN, har INTE tillgång till båt eller dylikt så blir till att stå längsmed strandkanten..
    Har mer eller mindre testat på de flesta pölar, samt Långtjärn där det är ädelfiske som gäller.. Står även och fiskar i havet, 3-4min från ytterdörren.
    Men det tar sig aldrig och jag har inte fått annat än sjögräs.
    En annan sak som fungerar grymt bra är att bli av med dragen till botten och det är lagom småirriterande då jag blivit av med bra mycket mer drag än jag fått fisk!

Frågan till er här på fiskesnack är: Vart kan jag, utan båt, fiska med vanliga skeddrag eller jigg och hur finns det några speciella knep för att dra upp även de små fiskar som används till bete?
    Fiskar egentligen inte efter något speciellt, men skulle det vara nå som är kul att dra upp så är det abborre!

Tjejen min kastmetar helst fast hon har haft en hel del otur med betet som aldrig stannat kvar på kroken när hon skickat ut grejorna.. så om ni har tips på bete (har testat majs, räka och strömming) så vore det super snällt av er!

Alla tips är mycket välkomna!
    /Daahlqwist
    Senast ändrad av Daahlqwist; 2011-06-01, 14:37.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...