Hyra båt i mellansjön? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hyra båt i mellansjön?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hyra båt i mellansjön?

    Hej, läste ett reportage i GD från förra sommaren om fiske i Mellansjön, är i Gävle nu i nästan två veckor och är sugen på att åka dit en dag och prova fisket. Problemet är att jag ringde numret som anges i artikeln men Rut har inte hand om båtuthyrningen längre, och personen som svarade kunde tyvärr inte heller ge något svar på vem jag ska vända mig till.

    Någon här som vet vem man hyr båtar av i mellansjön nu för tiden?

  • #2
    Efter väldigt mycket surfande så lyckades jag hitta information här:
    http://www.korsnas-sportfiske.se/info/kostnader/

    Kommentera


    • #3
      Trevligt. Rapportera gärna om hur fisket var. Någon som fiskar där mer regelbundet som kan säga något om vattnet?
      Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

      Kommentera


      • #4
        hej. jag har fiskat i mellansjön 3 ggr.hyr båt i smörnäs för 30 kr. fisket var bäst i slutet av maj. fick 9 gäddor,varav den största var 90 cm. brukar "ro drag"längs sidan som vetter mot kraftledningen.tror det är lite djupare där. finns en vassrugg en bit ut från stranden,där brukar jag börja och ror sen mot kraftledningarna som går över vattnet. kan tipsa om att där grytströmmen börjar finns/fanns det gott om abborre i mitten på juni.
        mvh
        kajan

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av kajan63 Visa inlägg
          hej. jag har fiskat i mellansjön 3 ggr.hyr båt i smörnäs för 30 kr. fisket var bäst i slutet av maj. fick 9 gäddor,varav den största var 90 cm. brukar "ro drag"längs sidan som vetter mot kraftledningen.tror det är lite djupare där. finns en vassrugg en bit ut från stranden,där brukar jag börja och ror sen mot kraftledningarna som går över vattnet. kan tipsa om att där grytströmmen börjar finns/fanns det gott om abborre i mitten på juni.
          mvh
          kajan
          Tja, var faktiskt ute igår och fiskade i mellansjön! I smörnäs visste de inte var båtarna stod men som tur var hittade jag dem ganska lätt ändå! Vet var du menar men med kraftledningarna men tyvärr rodde jag åt andra hållet, fick inte en enda gädda men hur många småabborrar som helst. Kommer garanterat åka ut dit igen då det var väldigt fint! Kul att se smörnäs med för första gången sedan en klassresa för 15 år sedan..

          Kommentera


          • #6
            prova att fiska i sjön som heter "fjärden"oxå, en bit att ro men har blivit tipsad om att det är bra gäddfiske där.du kan ju kasta på en liten aktersnurra på hyrbåten. tiden går fort i den vackra stillsamma naturen. ska framöver i höst prova sån där flötestrolling efter gädda, avkopplande fiske det.

            Kommentera


            • #7
              Hur ser hyrbåtarna ut? hyfsat fräscha eller? Stora nog att rymma 3 fiskare?
              Team Skatbo - Följ gärna vårat (oftast misslyckade) fiske på vår blogg!

              Kommentera


              • #8
                Båtarna är fräscha men tre personer är nog en för mycket.. Det finns ju två båtar att hyra och det kostar ju bara 30 kr st.
                På tal om fräscha båtar så hyrde jag och en kompis båt i mångeln utanför ockelbo för ett par veckor sen.. en stackars gammal träeka som tog in vatten.. Men den hade sin charm och kostade bara 20 kr att hyra.

                Kommentera


                • #9
                  Jag fiskar väldigt mycket i långsjön, fjärden, sjöarna ovanför mellansjön... men samma vattendrag allt finns o läsa i min blogg!

                  Skitfiske på dig!

                  Tommy @ Fisketeam Suomela
                  Följ gärna mitt fiske på min blogg!

                  Kommentera


                  • #10
                    Fisket i mellan sjön är otroligt bra, har haft båt i smörnäs större delen av mitt liv och haft otroligt bra fisk i båte mellansjön (under el ledningarna) även i djuphålet mitt i. Sen i lundbosjön. längst ner (från smörnäs friluftsliv) finns de riktigt härliga gäddspots. Även "kanalen" upp mot mellansjön, slutet av delen brukar levererar bra fina fiskar.
                    sigpic
                    http://ShitFishing.se
                    Finns även på Facebook:
                    http://www.facebook.com/Shitfishing.se

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av pikeman59, 2023-08-01, 13:15
                    2 svar
                    196 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg pikeman59  
                    Startad av Sadda, 2024-02-03, 11:40
                    5 svar
                    306 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Niklar
                    av Niklar
                     
                    Arbetar...
                    X