Behöver lite tips om Gotlands havsöring. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Behöver lite tips om Gotlands havsöring.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Behöver lite tips om Gotlands havsöring.

Tjena jag sticker till Gotland i påsk åker den 6 april , och havsöring står på menyn.
    jag har aldrig fiskat havsöring innan och skulle behöva hjälp på bra ställen att stå.
    Jag ska till ett ställe som heter Sanda ligger nära Klintehamn , och tänkte röra mig runt klintehamn samt visby.
    Utrustning har jag samt vadar byxor , så om någon vänlig själ kan tipsa om vart man ska stå namn på någon bra vik eller liknande , skulle underlätta, då detta är okänt för mig , jag kommer givetvis rapportera hur det har gått för mig senare.

Hej det finns nog dessvärre inte något ställe som håller öring hela tiden,men efter lite letande brukar man kunna hitta dom, bra ställen runt visby är vid reningsverket och söderut mot kneippbyn, strandpromenaden precis nedanför ringmuren levererar ett antal varje år,sedan vid snäck finns också mkt bra ställen.
    Tycker man hittar öringen på helt osannolika ställen ibland så dom finns nog lite överallt bara bottenförutsättningarna är dom rätta :-)

Kommentera

Håller med Jonas. De finns överallt och ingenstans lite till och från
      Testa dig fram! Om du hittar en så hittar du nog oftast fler. Tänk på minimimåtten och bestånden, skitfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av nero79 Visa inlägg
        Tjena jag sticker till Gotland i påsk åker den 6 april , och havsöring står på menyn.
        jag har aldrig fiskat havsöring innan och skulle behöva hjälp på bra ställen att stå.
        Jag ska till ett ställe som heter Sanda ligger nära Klintehamn , och tänkte röra mig runt klintehamn samt visby.
        Utrustning har jag samt vadar byxor , så om någon vänlig själ kan tipsa om vart man ska stå namn på någon bra vik eller liknande , skulle underlätta, då detta är okänt för mig , jag kommer givetvis rapportera hur det har gått för mig senare.
        Hej Thomas Nero;

Gotland har en egen Havsöringsexpert vid namn Nicka Hellenberg. Du når honom via mail här nicka@hellenberg.se. Det inte Nicka vet om "Silvertorpederna" utefter pallkanterna runt Gotland är inte värt att veta...

Go for the Big Trouts!

Old Firehand
        www.trumman.com - http://www.trumman.com/bomber/bomber.htm

Ps. Thomas Nero, jag mailade ovanstående rader till Nicka Hellenberg. Han svarade att du var välkommen att kontakta honom via mail. Ds.
        Senast ändrad av Old Firehand; 2012-03-18, 20:51.

Kommentera

Jo han e grym! men är väll inte allt för benägen att avslöja sina ställen :-)

Kommentera

Click image for larger version

Name:	20120406_162622.jpg
Views:	1
Size:	568,5 KB
ID:	1762336Click image for larger version

Name:	20120406_162626.jpg
Views:	1
Size:	508,1 KB
ID:	1762337 Nu har fisket börjat idag var jag runt västergarn vid fröström gård. det var,ganska svårfiskat kraftig inlandsvind inte lätt att vada där ute, men en fin dag. tyvärr ingen fångst, ska till visby imorgon och testa,

Kommentera

Sorry this isn't in Swedish...Whereabouts will you be fishing tomorrow in Visby? I'm thinking of going to the harbour wall sometime this week if anyone wants to meet up (if we find some decent weather!) I have 150 worms from England to use

Kommentera

a go to sandhamn eksta coast Tuesday morning If you can come a be there .

Kommentera

Aha I will be at Tott Hotel looking after our Mops as the wife is working, but good luck and I hope you catch something!

Kommentera

Ursprungligen postat av nero79 Visa inlägg
                    a go to sandhamn eksta coast Tuesday morning If you can come a be there .
                    Hi! Did you catch anything? Weather was rubbish again, today seems much nicer, going to try light tackle and worms at the jetty next to Tott hotel later

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X