Ursprungligen postat av ArturSöderlund
Visa inlägg
1987 och 1988 var jag med och fiskade Lax vid Laxtrollingtävlingar runt Gotland, tävlingar som anordnades av Gotland turistförening. Från den tidens Laxtrollingelit var kändisar med och trollade runt Gotland som Jan Olsson (Mr Trolling), Stig Söderström, Gösta Wadh, Johan Abelsson, Lennart "Sjötorpsmaffian" Larsson, Peter Sundelin (Normark Scandiavia), Tomas Storm, Ingvar och Peter Lindström (Fiskarnas) och ett 20-tal andra Laxtrollare. Jag trollade två år med Johan Abelsson (idag Wildwater Fishing) i hans 21 fots Chris Craft Sea Hawk runt Fårö.
I slutet på 1980-talet och början på 1990-talet fick jag den stora äran och glädjen att flera gånger få tävlingstrolla efter Lax och Öring med hockeytränaren Thomas Storm från hans Flipper 640 Fisherman på Vänern och även på Östersjön åtskilliga distans öster om Gotland runt Klints bankar. Vi hade med ett 15-tal andra båtägare kommit överens om att träffas ute vid Klints Bankar en blåsig och solig dag i slutet av oktober. Thomas Storm och jag blev ensamma därute och fiskade Lax. Ingen av de andra båtarna hittade ut eller vågade sig ut när Gotland hade försvunnit ur sikte. Bättre och sjödugligare båt än Flipper 640 har jag aldrig tidigare varit ombord på.
Go for the Big Ones!
Old Firehand
www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!
Kommentera