Fiske runt Varberg - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske runt Varberg

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske runt Varberg

    Har fiskat ett par gånger i Varberg tidigare, dock inte speciellt gott resultat...har testat på Klåback ett par gånger, men då kammade jag mer eller mindre hem noll båda gånger. Kan visserligen berott på att jag varken hade GPS eller ekolod för att leta upp bra grund...

    Nu har jag dock inhandlat mig en båt i 6-metersklassen med en rejäl snurra i aktern och all utrustning som krävs för att hitta fisken. Kommer mestadels hålla till i Varberg denna sommaren, så nu vill jag mer än gärna ha tips på bra ställen runt Varberg.

    Bra makrillställen (även om det finns överallt när den väl har kommit), bra torskställen (!). Finns det torsk kring Klåback, eller måste man gå längre ut?

    Ös på med all info ni har, ni får mer än gärna dela med er av koordinater till grund som ni känner till =)

  • #2
    Ingen som har några tips?

    Kommentera


    • #3
      kan kolla sjökort på Eniro och försöka lista ut lite själv

      Kommentera


      • #4
        Är ganska säker på att team lillamy har länkar till bra vrak och djuphålor.

        Är det fint väder så borde du ju kunna dra ut till LA middelgrund eller liknande

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cruze Visa inlägg
          kan kolla sjökort på Eniro och försöka lista ut lite själv
          Haha, jag har ägnat mängder av timmar åt Eniros sjökort senaste veckan... men om det är någon som har några grund som brukar vara bra de flesta av gångerna så vore jag väldigt tacksam om ni kunde dela med er av dem, gärna runt Klåback och liknande..det måste ju vara ganska lugnt väder för att man ska ta sig ut till Fladen, och det är ju tyvärr inte så ofta det är det..

          Så lite grund som ligger inom 4-5 distans från land och någonstans mellan varberg-nidingen, det skulle vara väldigt uppskattat!

          Kommentera


          • #6
            Ingen?

            Kommentera


            • #7
              Jag har själv inte fiskat från annat än turbåt kring varberg men jag tror inte att du ska långt ut för att fånga fisk.

              Håll dig mycket kustnära på 8-20 meters djup och leta hårdbotten så kommer det att smälla

              Kör inte bara torsk, det finns mycket annat där ute om man vet hur man ska fiska, kör bottenmete med fiskstrimlor liknande så de kör i sundet så får du både torsk och en hel del annan fisk

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
              1 svar
              185 visningar
              1 gilla
              Senaste inlägg Peter B
              av Peter B
               
              Arbetar...
              X