Skrubbskädda i Halland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Skrubbskädda i Halland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Skrubbskädda i Halland

    Undrar om någon har tips på bra skrubbaplatser i Halland. Har hört att det skall vara bra runt Båstad och Lagans mynning, men hur är det med resten av Halland? Tips emottages tacksamt.

    Lennart.

  • #2
    Hej , Peter i Halmstad. Fiskade oerhört mycket bottenmete med räka eller sandorm för några år sedan och med gott resultat. Det var Tyludden mitt emot Tylön ,Handikappbadet , Särdalshamn , Stensjö strand , Gåsanabbe platser norr om Halmstad . Söder om Hstd Påarp , Laxvik . ´Tyvärr så upplever jag att storleken gått ner rejält och att det är mycket handflatestorlek , vilket inte gör fisket lika kul. Är du flitig kan du nog få träff nån dag. Är botten bra kan du köra med två krok o två olika agn för o se vilket som går bäst. Veva in nån halvmeter med jämna mellanrum för o aktivera till hugg.
    God tur - Peter B

    Kommentera


    • #3
      Det är massor av skrubba i och kring både Halmstad, Båstad och Laholm

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Haze Visa inlägg
        Det är massor av skrubba i och kring både Halmstad, Båstad och Laholm
        Najs! Är det någon storlek på dem?
        Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

        Kommentera


        • #5
          Sällan över 700 gram, men det är vanligt med 400grammare

          Kommentera


          • #6
            Piren i Halmstad är ett klassiskt ställe, jag har fått en del från östra stranden också men där är det väldigt grunt. Återkoppla gärna hur fisket går
            C&R hit och C&R dit Det är egentligen bara sunt förnuft som gäller

            Bli medlem i Sportfiskarna Här!
            Svar på vanliga frågor hittar ni Här
            Fiskesnacks regler hittar ni Här
            Gilla Fiskesnack.com på Facebook http://www.facebook.com/Fiskesnackcom

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Bergman Visa inlägg
              Piren i Halmstad är ett klassiskt ställe, jag har fått en del från östra stranden också men där är det väldigt grunt. Återkoppla gärna hur fisket går
              Har inte kommit ut än, och nu när jag såg svaret från Haze blev jag inte så sugen. Jag har samma erfarenhet av plattfiskmetet i bygden på senare år som Haze, just att det är väldigt smått.
              Men...vi kunde ju annars ha ett litet gettogether av fiskesnackare i sommar? Tex vid piren eller tjuvahålan eller något. ...eller något annat fiske...
              Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

              Kommentera


              • #8
                Skulle du lägga manken till så finns det grymt plattfiskfiske att upptäcka i Laholmsbukten, det är jag säker på. Men då tror jag mer på arter som tunga, lerskädda, piggvar och slätvar. Där kan du hitta rekordfiskar i alla arter tror jag. Skrubban är större i sundet.

                Kommentera


                • #9
                  Mmm =)
                  Har fantiserat om fiske på tunga förut, men fick ingen med mig.
                  Ska vara bra på natten.
                  Har en liten båt, en 425a med 6hp.
                  Kan gå ut i havet vid snällare väder. (Från Skälvik)
                  Tror du trakterna kring Tylön kan vara intressanta?
                  ...eller mer mot hamnen?
                  Jag tror på Leif. Dessutom tror jag på Göran, Erik och Elanen. Robert Lind i Kramfors, vem fn är det?

                  Kommentera


                  • #10
                    Jag vet att den svenska rekordtungan går runt tylön Problemet är alla mini sandskäddor, jag tror att man ska ankra upp nattetid en vindstilla kväll med ett gäng sandmaskar som sällskap. Lanternor är A och O för där är mycket trafik. Jag tror att hela Laholmsbukten är full av spännande platser och många fina fiskar. Jag tog två regtungor i Laholmsbukten i höstas och vi såg flera riktigt stora.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
                    1 svar
                    184 visningar
                    1 gilla
                    Senaste inlägg Peter B
                    av Peter B
                     
                    Arbetar...
                    X