Fiske i Nissan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske i Nissan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske i Nissan

    Hej!

    Jag är semi-ny på forumet då jag gärna läser men inte skriver egentligen och även semi-ny till fiske hobbyn då jag gärna fiskar men aldrig får fisk.

    Jag har aldrig fiskat i Nissan förut men i år köpte jag ett årskort och tänkte ge mig på att bemästra Nissan. Jag har tänkt att fiska det mesta som finns, inte bara lax och öring (som är en utmaning även för de mest rutinerade vad jag förstår) utan även abborre och gädda. Jag har flugfiskeutrustning men hade tänkt köra mest spinnfiske då jag inte är så duktig på flugfiske ännu.

    Jag har varit i de flesta pooler, senast idag i pool 9 för att utforska terrängen, utan att knappt ens fått bottennapp. Är det någon annan som har varit ute i år, hur har det sett ut för er? Är det någon som har något tips om vad man ska fiska med, platser att stå på, några säkra kort ni vill dela med er? Jag tar tacksamt emot specifika tips då jag börjar börjar bli smått desperat, har varit ute nästan varje vecka och det känns som att man gör något fel.

    ​​​​Tack på förhand!
    ​​

  • #2
    Ursprungligen postat av Pappersbåt Visa inlägg
    Hej!

    Jag är semi-ny på forumet då jag gärna läser men inte skriver egentligen och även semi-ny till fiske hobbyn då jag gärna fiskar men aldrig får fisk.

    Jag har aldrig fiskat i Nissan förut men i år köpte jag ett årskort och tänkte ge mig på att bemästra Nissan. Jag har tänkt att fiska det mesta som finns, inte bara lax och öring (som är en utmaning även för de mest rutinerade vad jag förstår) utan även abborre och gädda. Jag har flugfiskeutrustning men hade tänkt köra mest spinnfiske då jag inte är så duktig på flugfiske ännu.

    Jag har varit i de flesta pooler, senast idag i pool 9 för att utforska terrängen, utan att knappt ens fått bottennapp. Är det någon annan som har varit ute i år, hur har det sett ut för er? Är det någon som har något tips om vad man ska fiska med, platser att stå på, några säkra kort ni vill dela med er? Jag tar tacksamt emot specifika tips då jag börjar börjar bli smått desperat, har varit ute nästan varje vecka och det känns som att man gör något fel.

    ​​​​Tack på förhand!
    ​​
    Att det är trögt är en kombination av flera orsaker bl a vattentemperatur och lekperiod för många arter. Dom flesta som har lyckats överlag i div fiskevatten har väl sökt fisken strax utanför lekvikarna dvs djupbranterna. Tänk på att när du spinnfiskar under våren veva långsamt tempo fisken är ju rätt köldstel.

    Ge inte upp lycka till!
    Senast ändrad av Henke E; 2019-04-19, 17:15.

    Kommentera

    Foton

    Collapse

    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

    Relaterat

    Collapse

    Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
    1 svar
    179 visningar
    1 gilla
    Senaste inlägg Peter B
    av Peter B
     
    Arbetar...
    X