Fiske längs västkusten. (Tips och råd sökes) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske längs västkusten. (Tips och råd sökes)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske längs västkusten. (Tips och råd sökes)

    Tjenare, nu är det så att jag och min fader ska ut och köra några dagar runt västkusten och fiska från land.
    Vi söker olika gyltor, makrill, multe, torsk och generellt sätt dom arterna som går där runt, vi kör vanligtvis fiske i insjöar och ostkusten blev sugna på att mixa upp det med en kust vecka.

    Vi kör ifrån östra Skåne och sträckan har mindre betydelse, för vi kör gärna en längre bit för bättre fiske.
    Men vi hade tänkt att för engångskull köra ett avslappnat fiske och få lite varierande fiskarter.

    Så frågan är nu vart hittar vi de flesta arterna lättast runt Hallands kust område?
    Vad vi har läst är att det gäller mestadels bottenmeta med liten krok och räka, alla tips och förslag på platser och fiskesätt uppskattas!

    (Ursäkta för dubbelpost i Havsfiske -allmänt, visste inte riktigt vart den skulle läggas)

  • #2
    Stort ämne /fråga. Men allmänt de hamnområden som är öppna /tillgänglig är intressanta typ Västhamnen i Helsingborg . Kullen lite svårtillgängliga men makrill o gyltor finns. Torsk mer eller mindre kört från kusten.
    Kattviks hamn väster Båstad kan man hyra fina båtar för en billig peng. Mest makrill men du kan meta plattfisk från båtarna med sill,räka sandorm som bete.
    Några tips på vägen.
    Peter b

    Kommentera


    • #3
      Ursprungligen postat av Peter B Visa inlägg
      Stort ämne /fråga. Men allmänt de hamnområden som är öppna /tillgänglig är intressanta typ Västhamnen i Helsingborg . Kullen lite svårtillgängliga men makrill o gyltor finns. Torsk mer eller mindre kört från kusten.
      Kattviks hamn väster Båstad kan man hyra fina båtar för en billig peng. Mest makrill men du kan meta plattfisk från båtarna med sill,räka sandorm som bete.
      Några tips på vägen.
      Peter b
      Hallao Halmstaboon .. flikar in lite här

      Har du några prisuppgifter på uthyrning i Kattvik, samt kontaktuppgifter? Hyrde båt där ett par gånger för en 10-12 år sedan av ett äldre par, uppemot din ålder har jag för mig. Tveksamt om dessa har det kvar än idag, vill minnas att dom hade två båtar varav en med en mindre hytt...

      Kommentera


      • #4
        Tyvärr inte men om du googlar på hamnkapten Kattvik så borde du få " napp".
        Peter b

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av salmotrutta61, igår, 20:48
        0 svar
        61 visningar
        1 gilla
        Senaste inlägg salmotrutta61  
        Arbetar...
        X