Kul att där händer lite då... Men ett spö på 3-15 gram till laxfiske? Det låter inte som någon höjdare...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Lagan, Laholm
Collapse
X
-
Hej,
Jag och familjen var sugna på att fiska lite i Lagan nu innan laxsäsongen är över men eftersom jag inte har några större erfareheter vare sig av fiske i stort eller lagan/lax i synnerhet så har jag ett antal frågor som jag hoppas att några av de initierade här kan hjälpa mig med.
Jag har hört att det är rätt trångt med folk längs med å-kanten just nu, stämmer det och finns det tider/veckodagar när det är lugnare? Jag planerade att vara där på fredag så tidigt på dag jag kan...
Behöver jag en håv för att landa eventuell fångst? (Säkert en korkad fråga, men jag bjuder på det).
Drag, färger osv...?
bättre/sämre ställen att stå på längs med Lagan inne i Laholm (eller skall jag ta bilen lite längre bort)?
Jag gissar att jag kan få en del svar (på de senare frågorna iallafall) om jag lusläser tråden/forumet också, vilket jag kommer att göra, men om någon har tålamod att svara ändå skulle jag uppskatta det väldigt mycket.
Edit: Vattenstånd/mängd - vad är bra respektive dåligt? Har sett e-ons tabeller men vet itne riktigt vad det är jag skall s a s titta efter i dem.Senast ändrad av Matso; 2011-09-07, 08:17.
Kommentera
-
Hej.
Ja du behöver en håv. Du kan ju ha tur att "grannen" bredvid dig har en. Men mycket skönare att ha en egen. Jag har dock en som är alltför liten, så dk
Jag fiskar nästan bara med tubfluga i Lagan, vilket även de flesta andra gör. Många kör med röda o oranga tuber. Men jag varierar gärna.
Det är bra när det är någorlunda bra fart på vattnet. Vid stilla vatten brukar det (vad jag förstått) inte fångas speciellt mycket fisk.
Kommentera
-
Tjena grabbar, någon som fiskar i lagan i laholm? nått ställe där i alltid brukar få fisk? endast spinnfiske kör jag, nån som kan rekomendera några drag, färger eller tekniker? tackSenast ändrad av Hansnubben; 2014-09-20, 12:15.
Kommentera
-
Wiggler kopior är rätt många som kör med även jag 10 pack kostar under 200 kronor hos laholms sportfiske fiske ställen som jag föredrar är sträckan besesvängen mot båthamnen allra bäst är det med korta kasst då fisken går nära när dom ska mot gröningen
Kommentera
Kommentera