Fiske vid hovs hallar, kattvik, norrviken och i Laholm/Halmstad - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske vid hovs hallar, kattvik, norrviken och i Laholm/Halmstad

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske vid hovs hallar, kattvik, norrviken och i Laholm/Halmstad

    Hej alla.

    Tänkte hälsa på mina föräldrar i Laholm ett par dagar och tar självklart med spöet... nu har jag inte så mycket av vare sig erfarenhet eller kunskaper om fisket i den regionen och hoppas att någon på fiskesnack kan bidra med lite info. Mina erfarenheter begränsar sig i princip till hjörneredssjöarna utanför ysby... Naturligtvis också laxfisket i Lagan, men då jag är relativt ny som fiskare väntar jag ett tag med just det fisket.

    Jag är sugen på att kolla upp följande platser, och jag skulle uppskatta lite input och kommentarer kring dessa:

    - havet nedanför norrviken och kattvik - vad jag vet så är det ganska långgrunt och stenigt - var en gång i krokarna och fotograferade den förfallna trädgårdsmästarvillan, men det var innan mitt fiskeintresse vaknade, så behöver man vadare för att kunna fiska ordentligt? Hur är det i kattvik, kan man fiska från hamnen/piren ut mot havet?

    - Hovs hallar - Hur är vattnet/botten där? Har för mig att det är både djupt och långgrunt... förutom de vanligt förekommande fiskarna, kan jag hitta t.ex. gylta där?

    Dessa platser ligger väl i o f sig i skåne men det är ändå i närområdet så jag hoppas på överseende med att jag frågar om dem här...

    - Fylleån/Fylleåns mynning.
    - lagaoset/mynningen ut i laholmsbukten.
    - Påarp
    - Det finns en del skrivet om Halmstad så jag skall kolla upp det igen, men är det någonting som jag inte bör missa så hojta till

    Finns det något annat ställe - sjö eller kust spelar inte så stor roll - mellan båstad och Halmstads norra förorter som jag bör kolla upp?

    Anyway, hoppas som sagt på lite input från er, tack på förhand.

  • #2
    Har inte så stor koll på båstadstrakterna, men hojta om du ska till Halmstadstrakterna i veckan, så kan jag ge dig lite inside tips på fina vatten

    Kommentera


    • #3
      Det låter jättefint Laxakungen. Jag drar iväg ett pm så fort jag spikat mina datum!

      Kommentera

      Foton

      Collapse

      Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

      Relaterat

      Collapse

      Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av salmotrutta61, 2024-03-27, 20:48
      1 svar
      185 visningar
      1 gilla
      Senaste inlägg Peter B
      av Peter B
       
      Arbetar...
      X