Är det någon som känner till bra ställen att börja på i Hjörnered? Jag har varit där med kajaken ett par gånger och med min son i en roddbåt en gång och inte haft någon större lycka. Jag är helt grön på gösen, men har förstått att jag antagligen missat några nafs i jiggarna. Det är i Lagan från Odens hallar (portar eller något) och ner till kraftverket, runt öarna norr om bron och en snabb avstickare in i södra delen jag har varit.
Jag brukar paddla runt och jigga, har inget ekolod och använda wobblers på förflyttningarna. Är det några färger som brukar generera bättre än andra och modeller? Wobblerna jag har använt har varit blanka silvriga med olika färger, ljusblått, grönt, svart.
När har ni haft störst framgång med gösen? Årstid, väder och klockslag?
Tips för borren och krokodilen mottas också gärna för grabbens skull. Han har inte lika mycket lite tålamod som jag.
Skitfiske på er!
Jag brukar paddla runt och jigga, har inget ekolod och använda wobblers på förflyttningarna. Är det några färger som brukar generera bättre än andra och modeller? Wobblerna jag har använt har varit blanka silvriga med olika färger, ljusblått, grönt, svart.
När har ni haft störst framgång med gösen? Årstid, väder och klockslag?
Tips för borren och krokodilen mottas också gärna för grabbens skull. Han har inte lika mycket lite tålamod som jag.
Skitfiske på er!
Kommentera