Fiskebutik Östersund? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskebutik Östersund?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskebutik Östersund?

    Tänkte kolla med alla andra Jämtlänningar här hur ni tycker utbudet är på riktiga sportfiskebutiker i området kring Östersund och övriga Jämtland.
    Vi har ju Brunflo Sport & Fiske, som är kanon! Men, jag personligen tycker dom har lite klent med grejer i butiken? Kan vara så att jag gärna vill se mer än vad som finns efterfrågan på och det kan man ju förstås inte klandra dom för att inte ha hemma.

    Men, det jag tycker är absolut tråkigast med alla butiker, då även inräknat Landbys och XXL är att det finns så otroligt få spön att känna och klämma på. Likadant med rullar, främst multirullar då.

    Jag är lite nyfiken på om en väl utrustad butik skulle kunna stå sig här i vårt Jämtländska landskap? Inte Söder Sportfiske stort, men åtminstone rätt välutrustat med mycket fokus på spinn/jerk efter abborre och gädda.
    Vi verkar ju ändå vara ett ganska stort antal sportfiskare som inte står och dänger flugor i hårkan eller långan så någon typ av intresse borde väl finnas, eller?

  • #2
    Har tänkt samma sak! Brukar besöka butiker när jag är i Stockholm och får vända mig till internet här uppe vilket är trist. Karriz har väl lite mer gäddgrejer nu tror jag men vad han får in på den ytan blir intressant att se. Det en vill ha i sin stad är en trevlig butik med engagerad personal som vet vad de ska ha i sitt sortiment, lundgrens i gamla stan är ett bra exempel. Sen om den går runt är den stora frågan.

    Kommentera


    • #3
      Ja, det är ju tyvärr så det är. Själv har jag oftast planerat semesterrutten så pass att man passerar någon av de större aktörerna med slantar från sparbössan.
      Och precis så som du säger, en butik med ett sortiment som möter efterfrågan. Och personal som vet exakt vad de säljer, som man kan rådfråga om olika beten osv och kanske få tips och trix.

      Anledningen till att jag skrev detta egentligen var för att jag såg att Mathias Holgersson och Mikko Seppänen kommer finnas på Söder Sportfiske några dagar för att visa grejer och dela med sig av sina tips. Något sånt saknar jag. Möjligheten att, om än bara 1 dag per år, kunna rådfråga dom som faktiskt tillhör eliten av Svenskt Sportfiske.
      Nä, nog borde det dyka upp någon med ett sjuhelsikes driv och ett jävlar anamma som ser att behovet finns.
      Vem vet, kanske står vi där om ett par år i en välutrustad butik. Hoppas kan man ju alltid =)

      Kommentera


      • #4
        Jag tycker tyvärr inte att det finns någon riktigt bra fiskebutik i Jämtland när det gäller predatorfiske. Brunflo och kjellbergsmotor i Bräcke är dom som känns bäst. Men som sagt mycket dåligt sortiment vad gäller predator grejjer. Jag beställer nästan allt på nätet tyvärr måste jag säga. Besöker sportfiskemässan varje år för att klämma och känna på nya spön och rullar, och försöker besöka butiker när man har vägarna förbi.
        Bottennapp är napp de oxå!

        Kommentera


        • #5
          Kul att hitta igen en annan från Litsområdet här på forumet!
          Ja, det är väl just näthandeln som får det att fungera här omkring för oss som gillar predatorfiske. Det är ju inte så jäkla kul att behöva åka långväga för att klämma och känna på prylar och eventuellt köpa om det känns rätt. Och att köpa spön eller rullar helt i blindo är ju inget man gör när man kikar på spön i 2-3tkr klassen.

          Ska jag vara ärlig så tror jag inte att jag köpt något i fysisk butik, utom några enstaka Salmo Sliders på XXL
          Nä, som sagt så vore det kul om det fanns en utrustad butik med temadagar och kanske några besök från sportfiskare någon gång per år.

          Kommentera


          • #6
            Fiske.se i Sundsvall är värt ett besök.
            När man har varit hos dem så kan man gå över gatan och besöka Barracuda åxå då även de har en butik värd att besöka.
            Åker ni mot Övik så bör man gå in på Naturkompaniet för deras fiskeavdelning är riktigt bra den med !

            Nu ligger dessa iofs inte i Jämtland men de ligger inte skitlångt bort.
            Och ni "surjämtar" brukar inte vara aviga att åka en liten bit

            Mvh. HenkeW "klyktattare"

            Kommentera


            • #7
              Fiske.se har jag varit hos. Riktigt bra butik tycker jag!
              Jo, visst är vi inte aviga mot att åka en liten bit. Men inte så roligt att behöva åka 18+ mil för att bara känna på ett spö man är nyfiken på

              Kommentera


              • #8
                Förstår det

                Ett litet tips:
                Nästa gång du är i Sundsvall så snacka med Lars Öhman på Fiske.se
                Han har grymt mycket kunnande vad gäller predatorfiske och kan säkert komma med många bra tips och trix !
                Ställ även frågan om hur många 10+ han har tagit...!

                mvh/ HenkeW

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av KingCoong Visa inlägg
                  Tänkte kolla med alla andra Jämtlänningar här hur ni tycker utbudet är på riktiga sportfiskebutiker i området kring Östersund och övriga Jämtland.
                  Vi har ju Brunflo Sport & Fiske, som är kanon! Men, jag personligen tycker dom har lite klent med grejer i butiken? Kan vara så att jag gärna vill se mer än vad som finns efterfrågan på och det kan man ju förstås inte klandra dom för att inte ha hemma.

                  Men, det jag tycker är absolut tråkigast med alla butiker, då även inräknat Landbys och XXL är att det finns så otroligt få spön att känna och klämma på. Likadant med rullar, främst multirullar då.

                  Jag är lite nyfiken på om en väl utrustad butik skulle kunna stå sig här i vårt Jämtländska landskap? Inte Söder Sportfiske stort, men åtminstone rätt välutrustat med mycket fokus på spinn/jerk efter abborre och gädda.
                  Vi verkar ju ändå vara ett ganska stort antal sportfiskare som inte står och dänger flugor i hårkan eller långan så någon typ av intresse borde väl finnas, eller?
                  Hej Albin;

                  ....... Det kostar oerhört mycket att driva en sportfiskebutik i mindre städer och speciellt på landsbygden där det är få kunder och långa avstånd...
                  Butikslokalerna är dyra. Spön, rullar, linor och beten är både dyra i inköp och svåra att sälja lokalt utanför storstäderna Göteborg och Stockholm...

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm

                  Old Firehand
                  (Leif Engström)
                  Senast ändrad av Old Firehand; 2018-03-09, 11:46.

                  Kommentera


                  • #10
                    Sportfiskebutiker är inte direkt några vinstmaskiner så länge du inte ligger på Hornsgatan och har en gigantisk näthandel att falla tillbaka på. Tror inte att det är någon som har lust att öppna en butik ur ren välgörenhetssynpunkt. Har jobbat mycket i branschen och skulle aldrig få för mig att öppna något i en mindre stad.
                    Inte i en större heller för den delen med tanke på att det nästan är omöjligt att konkurrera med dem stora på något plan.
                    Senast ändrad av Jon Bull; 2018-03-08, 14:43.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Arbetar...
                    X