Fiska abborre runt västervik skärgård - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiska abborre runt västervik skärgård

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fiska abborre runt västervik skärgård

Hej ska åka på en resa om 2 veckor till västervik runt gamleby och fiska abborre några heta tips?

Gott om abborre i Kalmarsund.

Det krävs ett helt nytt sätt att tänka för att lösa de problem vi skapat med det gamla sättet att tänka. /Albert Einstein

/Stefan

Kommentera

Ursprungligen postat av Fock_it Visa inlägg
      Hej ska åka på en resa om 2 veckor till västervik runt gamleby och fiska abborre några heta tips?
      ..................................................

Hej Fock It;

Den som kan Västerviks skärgård bra är Anders Forsberg som var skribent hos FISKE FÖR ALLA förr.. Vad han gör och skriver idag vet jag inte...

Det var Anders Forsberg som bjöd ner mig att fiska Gädda i Västervik... Anders är nog den fiskare som vet var du hittar säkraste områdena för både Abborre och Gädda utanför både Gamleby och Västervik... Försök att komma i kontakt med Anders Forsberg...

Old Firehand
      Leif Engström

Senast ändrad av Old Firehand; 2020-10-11, 18:45.

Kommentera

Blev det något lyckat borrefiske?

Kommentera

Hej!
          Lyfter denna tråd då jag ska ta med mina syskonbarn på en fiskeweekend i Västervik. Det är första helgen i september. Vi kommer ha med min båt, en Kimple 460 med 40 hk.
          Vi kommer utgå från viken som ligger söder om Västerviks båtvarv. Marschfarten ligger runt 18-20 knop och kan väl tänka mig att åka 30-40 minuter till lämpligt område/plats.

Jag är nu ute efter lite tips om fiskeplatser och fiskemetoder som producerat i närtid? Vi är noviser på skärgårdsfiske.

Jag förstår om man inte vill dela med sig av fiskeplatser till hela forumet så man får gärna PMa mig. Jag kommer inte dela med mig av tipsen och det kommer förmodligen dröja ett par år innan jag möjligen besöker samma ställen igen.

Tips på bra gäddställen är lika välkomna.

Kommentera

Ursprungligen postat av DIFAnders Visa inlägg
            Hej!
            Lyfter denna tråd då jag ska ta med mina syskonbarn på en fiskeweekend i Västervik. Det är första helgen i september. Vi kommer ha med min båt, en Kimple 460 med 40 hk.
            Vi kommer utgå från viken som ligger söder om Västerviks båtvarv. Marschfarten ligger runt 18-20 knop och kan väl tänka mig att åka 30-40 minuter till lämpligt område/plats.

Jag är nu ute efter lite tips om fiskeplatser och fiskemetoder som producerat i närtid? Vi är noviser på skärgårdsfiske.

Jag förstår om man inte vill dela med sig av fiskeplatser till hela forumet så man får gärna PMa mig. Jag kommer inte dela med mig av tipsen och det kommer förmodligen dröja ett par år innan jag möjligen besöker samma ställen igen.

Tips på bra gäddställen är lika välkomna.
            Kolla PerchFight 2025 Battle of the Baltic på YT dom fiskar i skärgården & det ger mkt tips & ideer på hur du hittar borren.
            Även Fränstams videon är mkt bra för han fiskar ofta i skärgården

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av Fock_it, 2018-09-18, 08:00
            5 svar
            1 061 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg Cosmoz 08  
            Arbetar...
            X