Pimpla Regnbåge. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Pimpla Regnbåge.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Pimpla Regnbåge.

Är det någon som kan komma med några tips hur man skall lura bågarna från isen,jag var ute idag,provade med räka och körde även med balansare ett tag,inte ett skit hände.Jag provade nära land och på djupet,pimplade nära botten,mellanskiktet och även en halvmeter under isen.Det var väl bara en sådan dag,va vet jag.

Kom igen,är det ingen som vill eller kan dela med sig av några tips.

Kommentera

Kolla in min artikel

Kommentera

Mäska med räkbitar. Fiska sedan en lagom bit räka på en enkelkrok, frilina är inte fel, annars ett mindre sänke om det behövs för bättre kontroll. Det hugger ofta bra just när räkan singlar ner mot botten, annars tycker jag att det är bättre att eventuellt låta den ligga på botten kanske lyfta upp den lite ibland. Men i vissa vatten är det såklart bättre att meta högre upp. Blänken och sånt har jag bara dåliga erfarenheter av. De få gånger jag pimplat båge har iaf en mer "naturligt" fiskad räka fullständigt krossat de med blänken, vilka knappt fått nån fisk alls faktiskt
        Det är dagens härliga sanning!

Kommentera

De ganska få gångerna vi har pimplat regnbåge har det funkat bäst med vanliga rödingblänken med några maggotar på kroken. Speciellt om fisken är lite trög, då ställer man bara ner spöt och rör det inte. Mormyskor funkar oxå ibland. Mäskning i hålen kan vara bra och där använder vi oftast räkor.
          Vi är oftast på grunt vatten så det blir att grejerna hålls efter botten.
          Men ge inte upp efter bara nån tur utan bågarna kan vara väldigt tröga ibland. Sen gäller det att hitta rätta ställena, verkar det som. Även om de rör sig i vattnet är det ofta några få ställen som ger mest.
          Lycka till!
          Mvh Micke

Kommentera

Testa ett blänke me typ 10cm tafs till kroken o majs som bete. Har funkat bra de gångerna ja testat.

Kommentera

Ursprungligen postat av FISH FOR I Visa inlägg
              Testa ett blänke me typ 10cm tafs till kroken o majs som bete. Har funkat bra de gångerna ja testat.
              Jag får testa det nästa gång.Det är tur att man har frikort på regnbågssjöarna i klubben,annars vet i katten om jag hade provat detta,en annan fiskar ju mest Gädda ochGös.

Kommentera

pröva fara ut riktigt tidigt, just när det börjar ljusna. funkar bäst i p&t vattnet jag fiskar iaf, kör bara vanligt blänke o mask.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Fock_it, 2018-09-18, 08:00
                5 svar
                1 087 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Cosmoz 08  
                Startad av PrN-Sweden, 2026-01-10, 13:29
                0 svar
                52 visningar
                0 gillar