Tips för abborre för nybörjare? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tips för abborre för nybörjare?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Tips för abborre för nybörjare?

    Hej! Jag och polaren ska köra en liten tävling om vem som tar flest abborrar på 5 timmar, skulle gärna vilja ta emot lite tips om hur ni fiskar abborre på bäst sett! Drag? Djup? Omgivning? Jigg?

    gärns tips på ställen i strängnäs.

  • #2
    Om du ska ta *flest* abborrar så är det nog downsize som gäller. Brukar alltid finnas rejält mycket fler små än det finns stora. Jag hade kört med små-jiggar (5cm och mindre).

    Kommentera


    • #3
      Spinnare slår nog det mesta om man är ute efter mängd.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Sdw Visa inlägg
        Om du ska ta *flest* abborrar så är det nog downsize som gäller. Brukar alltid finnas rejält mycket fler små än det finns stora. Jag hade kört med små-jiggar (5cm och mindre).
        Tack! Ska testa det, om jag skulle försöka mig på det lite större då? Större jiggar? Tips på färger? Fiskar i rätt mörkt/grumligt vatten, är det ljusa färger som är effektivast?

        Kommentera


        • #5
          Omöjligt att säga eftersom det är så många faktorer som spelar in, om jag ska rikta fisket mot större borrar under sommaren brukar det bli vanliga jiggar dagtid för att sedan gå mot jerkbaits/chatterbaits/cranks/ytbeten senare på kvällen.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
            Omöjligt att säga eftersom det är så många faktorer som spelar in, om jag ska rikta fisket mot större borrar under sommaren brukar det bli vanliga jiggar dagtid för att sedan gå mot jerkbaits/chatterbaits/cranks/ytbeten senare på kvällen.
            Okej tack! Får försöka sikta in mig på något sådant.. tips på några? Vet ej vilken storlek osv som e lagom för abborre

            Kommentera


            • #7
              En jigg som alltid brukar leverera på sommaren är Pulse Shad 8 cm, prova den och välj skalle efter djup 10-15 gram funkar i stort sett överallt.

              Kommentera


              • #8
                https://youtu.be/Y42qgkBf6s4

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av holden Visa inlägg
                  En jigg som alltid brukar leverera på sommaren är Pulse Shad 8 cm, prova den och välj skalle efter djup 10-15 gram funkar i stort sett överallt.
                  Tack! Blir att kolla på något sådant i butiken idag, har du tips på något bra för kvällsfiske också? Tänkte ta en sväng ikväll

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av FiskarnNabbviken Visa inlägg

                    Tack! Blir att kolla på något sådant i butiken idag, har du tips på något bra för kvällsfiske också? Tänkte ta en sväng ikväll
                    Shadow rap 11 cm är min favorit, grundgående varianten.
                    Senast ändrad av holden; 2022-08-01, 13:39.

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av Henke.lofgren, 2023-05-29, 06:15
                    3 svar
                    270 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Classe69  
                    Startad av Brappa, 2024-03-16, 21:09
                    2 svar
                    309 visningar
                    2 gillar
                    Senaste inlägg plastbytta  
                    Arbetar...
                    X