Havsfiske, Höllviken/Skanör/Falsterbo (Skåne) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Havsfiske, Höllviken/Skanör/Falsterbo (Skåne)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Havsfiske, Höllviken/Skanör/Falsterbo (Skåne)

    Goddagens på er alla!

    Mina kära föräldrar har äntligen skaffat sig en båt som man kan dra ut och fiska med. Hamnplatsen ligger i Höllviken, och det jag undrar är helt enkelt lite om hur jag ska gå tillväga för att få lite framgångsrikt havsfiske i området. Visst har jag varit ute på havet innan, men det har varit med turbåtar. Då kommer man ju till hålorna eller grunden beroende på vad som ska fiskas, och behöver inte bekymra sig så mycket.

    Ett ekolod bör väl införskaffas så man lär sig hur sjön ser ut där borta, men tills vidare måste jag nog klara mig utan. FInns det något jag bör tänka på när jag väljer en plats eller ska jag prova mig fram på måfå? Väder? Tidpunkt på dagen? Har provat plattfiskmetet från hamn/pirar och i kanalen, allt utan framgång. Norra sidan (själva bukten) eller kanske södra sidan? Jag är öppen för alla förslag då jag inte är så haj på det här med havsfiske från egen båt (:

    Fiskemetoderna gissar jag blir att meta plattfisk eller pilka torsk. Något annat man kan inrikta fisket mot? Sill är så nedrans trist att fiska så det bryr jag mig föga om.

    Tacksam för svar,
    mvh filip
    Blogg: filipsflugfiske.blogspot.se

    Arter på fluga - 21+4
    Abborre, Braxen, Gräskarp, Guldfisk, Gädda, Horngädda, Id, Karp, Makrill, Mört, Regnbåge, Ruda, Ryggstrimmig pelamid (Bonito), Sarv, Gråsej, Sill, Skärsnultra, Svart smörbult, Stensnultra, Torsk, Öring

    Frökenfisk, Läppfisk, Multe, Slemfisk

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av G@, 2005-04-04, 11:32
7 svar
4 890 visningar
0 gillar
Senaste inlägg neo333
av neo333
 
Startad av niax, 2010-06-29, 19:13
944 svar
191 056 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xperten83  
Startad av Peje, 2013-04-10, 17:49
443 svar
67 107 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Peje
av Peje
 
Startad av Andreas1, 2021-02-13, 08:33
3 svar
591 visningar
0 gillar
Senaste inlägg neo333
av neo333
 
Startad av Donatorn, 2023-06-28, 20:58
7 svar
492 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Donatorn  
Arbetar...
X