Fångster från Ön Limhamn i Malmö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fångster från Ön Limhamn i Malmö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Silverfisk
    replied
    Ursprungligen postat av niax Visa inlägg
    Ställ dig längst ut på piren efter klockan 19.00 och kasta mot danmark. Fiska djupt. Det är 10 m djupt där.
    Men just nu är det sämre men fick en rätt stor igår på drag.
    Det behövs mer ström och vind för att det ska bli bättre.
    Imponerande fångst vid denna tid. Har aldrig varit i närheten från land på den. Däremot på Fladen båtarna. Fast det är ju nästan som att fiska makrill i en spann under högsäsong.

Ja, får testa en kväll.

Lämna en kommentar:

• niax
    replied
    Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
    Mer exakt var? Tidpunkt? Trodde inte så pass stora Makrill hunnit ner hit till Malmö. Jäkligt gott att röka.
    Ställ dig längst ut på piren efter klockan 19.00 och kasta mot danmark. Fiska djupt. Det är 10 m djupt där.
    Men just nu är det sämre men fick en rätt stor igår på drag.
    Det behövs mer ström och vind för att det ska bli bättre.

Lämna en kommentar:

• Silverfisk
    replied
    Ursprungligen postat av niax Visa inlägg
    Det går inte helt undvika horngäddor. Undvik rycka när du känner något så krokas inte horngäddan. Dem brukar trilla av på vägen. Håll bara upp spöet när du känner något och vänta par sekunder så fler makrillar tar upphängarna.Makrillen krokar sig själva.
    Använd drag istället för sänke längst ner på häcklan. Varje gång har jag har fått fisk har makrillen tagit draget.
    Mer exakt var? Tidpunkt? Trodde inte så pass stora Makrill hunnit ner hit till Malmö. Jäkligt gott att röka.

Lämna en kommentar:

• vassilj
    replied
    blev 2 hyfsade skrubbor från metet igår.

Lämna en kommentar:

• Jens040
    replied
    Var en stund på Ön i morse, fick en sabla massa horngäddor. MEN...plötsligt tog gubben bredvid mig en fin havsöring, dock var den lite för liten och fick gå tillbaka. Jag svor en aning för mig själv och bytte drag till ett 20g Toby silver...och 3 minuter senare fick även jag en havsöring! Även den alldeles för liten, tyvärr.
    Pratade med en kille som igår hade fått en fet fin öring, som knäckte hela hans spö..idag skulle han ta revanch, sa han...

Lämna en kommentar:

• niax
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Hur undviker du Horngäddorna ?, du är värd en stor

Det går inte helt undvika horngäddor. Undvik rycka när du känner något så krokas inte horngäddan. Dem brukar trilla av på vägen. Håll bara upp spöet när du känner något och vänta par sekunder så fler makrillar tar upphängarna.Makrillen krokar sig själva.
    Använd drag istället för sänke längst ner på häcklan. Varje gång har jag har fått fisk har makrillen tagit draget.
    Senast ändrad av niax; 2012-05-24, 22:11.

Lämna en kommentar:

• froggy
    replied
    Ja va fan jag o min bror stod där nere från 21 till 22:30 o fick bara horngäddor..

Lämna en kommentar:

• jorgen.mansson
    replied
    Dagens fångst 3 makrillar.
    Hur undviker du Horngäddorna ?, du är värd en stor

Lämna en kommentar:

• niax
    replied
    Dagens fångst 3 makrillar.

Lämna en kommentar:

• Jens040
    replied
    Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inlägg
    Ta med lite sill/horngädda och räkor...
    Tackar för tipset, jag är ju totalt grön när det gäller makrill. Ska bli jäkligt spännande att ge sig i kast med dessa randiga delikatesser framöver!

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
0 svar
204 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Teamkågeröd  
Startad av Team viby, 2025-08-22, 08:39
3 svar
233 visningar
0 gillar