Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
Kör ut mot "gröna räcket" ta sen till höger. Men jag tror där är en bom numera så du får gå en bit. Där har varit bra i mynningen och i bassängen brukar det gå mycket småöring. Dock aldrig hört nån få stor öring i bassängen.
-
Ah... sorry, såg nu att han skrev att det var på Lenacken ja.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggPå Ön finns det väl bara en träbro mellan betongfundamentet och den stora betong-tallriken men jag tror niax siktar på Öresundsbron och då sträckan mellan piren vid utsikten och bron..
Lämna en kommentar:
-
På Ön finns det väl bara en träbro mellan betongfundamentet och den stora betong-tallriken men jag tror niax siktar på Öresundsbron och då sträckan mellan piren vid utsikten och bron..Var någonstans på Ön menar du att det finns en bro?
Lämna en kommentar:
-
Grattis till fin öring Niax! Var någonstans på Ön menar du att det finns en bro?Ursprungligen postat av niax Visa inläggTog idag en fin öring från piren på Lernacken vid 8 tiden på kvällen
74 cm och 4,0 kg. Det blev en mindre också som fick simma tillbaka.
På draget Wiggler silver 40 g.
Snackade men två andra killar dem hade också fått. Fiskar mellan 2-3 kg på sträckan mellan piren och bron.
[ATTACH=CONFIG]41018[/ATTACH]
Lämna en kommentar:
-
Så heter det nog ja, hittar ingen bild så här snabbt på nätet men det borde stämma. Silvrigt långsmalt drag utan krusiduller.Ursprungligen postat av jorgen.mansson Visa inläggKullen pilk ??
Lämna en kommentar:
-
Lagunen som fiskeplats, hur är det? Kommer man ur på vågbrytaren, eller ligger den inom båtklubbens område?
Lämna en kommentar:
-
Det var ju ingen fångst på Limhamnsön.
Då får jag ju ta med mina från Klagshamn idag. Tre öringar. En liten lax (eller öring) och 6 horngäddor. Tappade två öringar och ett antal horngäddor.
Drag: Boss 16 gram guld/svart. Pimpat. bytat krok och fjäderringar. Och några horngäddor på Salty 18 gram röd/orange.
Senast ändrad av Silverfisk; 2012-04-28, 21:55.
Lämna en kommentar:
-
Tog idag en fin öring från piren på Lernacken vid 8 tiden på kvällen
74 cm och 4,0 kg. Det blev en mindre också som fick simma tillbaka.
På draget Wiggler silver 40 g.
Snackade men två andra killar dem hade också fått. Fiskar mellan 2-3 kg på sträckan mellan piren och bron.
Senast ändrad av niax; 2012-04-28, 21:58.
Lämna en kommentar:
-
Ställ dig på sista utbuktningen före träbron och försök kasta långt så får du också fin utdelning..stog på betongfundamenten
Öring och Hd
Skall du ha Torsk (sådana som stinker) brukar det va bättre borta vid dom gråa husen.Senast ändrad av jorgen.mansson; 2012-04-27, 23:45.
Lämna en kommentar:
-
kom prec hem, 1 plattfisk å 2 torskar blev det. stog på betongfundamenten men dom som stog ute på stenarna verkade dra upp mycket
mer än mig, får stå där nästa gång..
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg