Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fångster från Ön Limhamn i Malmö
Collapse
X
-
ah, tack för bra svar, vad funkar bäst att fiska med? samma typ av drag som vid horngädde-fiske?
-
Nope, är ganska djupt där direkt så behövs inte, man fiskar från land/stenarna.Ursprungligen postat av johan0201 Visa inläggBehövs det vadare?
Lämna en kommentar:
-
Eftersom jag dyker när jag inte fiskar så ja, det finns gott om krabbor där, dock vet jag inte om det är tillåtet att slänga ut burar eller inte.Ursprungligen postat av madmoose Visa inläggNågon som har testat krabbfiske där ute ? finns burar på tex biltema , har själv ingen erfarenhet, finns speciella regler ? kan man bra lägga ut en bur o vänta eller ? so many questions...
Lämna en kommentar:
-
http://maps.google.se/maps?hl=sv&q=%...e&ved=0CA8Q_AUUrsprungligen postat av johan0201 Visa inlägg?????
Folk brukar stå ute till höger, dvs norra delen av Ön, "Lampan" är där ute.
Hamnbassängen där folk brukar sitta och meta är sidan som går längs med Övägen och turbåtarna går från Sundskajen.
Lämna en kommentar:
-
Någon som har testat krabbfiske där ute ? finns burar på tex biltema , har själv ingen erfarenhet, finns speciella regler ? kan man bra lägga ut en bur o vänta eller ? so many questions...
Lämna en kommentar:
-
Vad ska man säga , kör till malmö, följ skyltar in till limhamn sedan till ön, stå där alla andra står, det fiskas med häcklor efter sill och makrill, tyligen mete efter makrill, bottenmete efter plattfisk i bassängen, olika drag efter havsöring och torsk, och vid lektid horngädda, periodvis tas mycket sill och vad jag förstår även mycket plattfisk på vintern, så ut och prova bara.Ursprungligen postat av johan0201 Visa inlägg?????
Lämna en kommentar:
-
?????Ursprungligen postat av johan0201 Visa inläggHar aldrig fiskat på ön tidigare, hur hittar man dit och var är det bra att stå? Vad för utrustning bör man använda?
Lämna en kommentar:
-
Ursprungligen postat av lex Visa inläggSillstrimmla eller småtobis. Stagg (småsill) är populärt längre upp på västkusten men går inte att få tag på här.
Då får man köpa lite sill och prova meta.
Någon aning om hur djupt betet skall ligga och rekomenderad storlek på krok?
Lämna en kommentar:
-
Sillstrimmla eller småtobis. Stagg (småsill) är populärt längre upp på västkusten men går inte att få tag på här.Ursprungligen postat av Tosun Visa inläggVet du vad dem använder som bete ?? Räka?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av Teamkågeröd, 2025-08-05, 04:13
|
0 svar
204 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg