Var är fisken? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Var är fisken?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Var är fisken?

Hej

Jag fiskar gädda i Mälaren (Västerort) men nu på hösten under dom senaste veckorna har jag inte fått nånting utöver små abborrar. Hösten skall vara en bra tid för gädda men där jag fiskar har jag haft mycket bättre fiske under vinter och sommar än på hösten. Så min fråga är, var trivs gäddan under den här tiden på året? Känns som jag fiskar på fel ställe under hösten.

Fiskar från land kan jag tillägga, vilket begränsar mina möjligheter något. Har mest fiskat i ett smultronställe där de finns en en djupramp, som annars har gett bra gäddfiske sommar och isfri vinter, samt också kring Kärsön (nära Drottningholm) och andra vassiga/sjögräsiga områden där de är mer grunt, som främst bringat mig gädda sommartid, främst på kvällen.

Men som sagt, nu på hösten har jag inte fått nånting, och förra hösten fick jag också dåligt med fisk i jämförelse med de andra årstiderna (förutom vår då jag inte fiskar lika ofta, sommar och vinter menar jag då).

edit:
    Jag fick faktiskt en gädda på kroken för två veckor sedan i de grundare vattnet på Kärsön, men den släppte när de var ca en meter lina kvar att rulla in. Sen dess, nada.
    Senast ändrad av Conium; 2015-10-07, 21:02.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
1 svar
477 visningar
0 gillar
Senaste inlägg skyler
av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
3 svar
559 visningar