Båtplats vid Långholmen / Reimersholme - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Båtplats vid Långholmen / Reimersholme

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Båtplats vid Långholmen / Reimersholme

Hej!

Är nyinflyttad vid Hornstull och är jävligt sugen på att skaffa någon roddbåt med utombordare typ för att fiska här i krokarna.

Tänkte först om man bara kunde lägga en roddbåt nånstans halvgömt och låsa fast den i ett träd men det antar jag blir snott direkt, eller har någon erfarenhet kring det?

Så är det någon som har koll på hur stort tryck det är på båtplatserna i området? verkar inte som så många klubbar har hemsidor så får väl ner och prata med dem.

Jag bodde på Drakenbergsgatan i 15 år. Jag tror kanske dels att du inte får ha den i ifred och dels så finns det inga vassruggar, eller mer gömda ställen, iaf inte längs Årstaviken. Möjligen kan du lägga den södra udden av Långholmen. Men jag tror du kommer tröttna på att låsa eller leta efter båten.

Om det rör sig om endast om en roddbåt med snurra så tror inte jag att det är så svårt att få en fot på nån av båtklubbarna. Jag var medlem i Dianelunds Båtklubb ett par år. Jag kom in via, vad jag misstänker, nån flaska whisky från Skanstulls Marin som jag köpte nåt av.

Frågar man nån av båtklubbarna får man alltid höra att det är 30 års väntetid, men jag får för mig att det är medlemmarnas sätt att känna sig lite exklusiva och utvalda. Att vara med i en båtklubb innebar, y-bomsupptaganing, städdagar, vaktpass och åthutningar av nån maktrusig fd lagerchef som lever ut sin pojkdröm genom att få peka med hela handen och ge order vid sjösättningarna + plus än ganska nätt årsavgift. Med det i beaktning så skulle jag uppskatta väntetiden till tre dar. Har man nåt yrke som tex elektriker så blir man nog intagen direkt. Annars är det nog det bästa att säga att man står där med båten och måste ha en plats, en roddbåt med snurra har dom alltid plats för gissar jag. Dvs ligga på och visa att man inte är tjackpundare eller likn.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
    Startad av Jojje2, 2024-06-29, 22:01
    1 svar
    421 visningar
    0 gillar
    Senaste inlägg skyler
    av skyler

Startad av Freddy78, 2024-07-13, 20:26
    3 svar
    489 visningar