Butiker i Sthlm? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Butiker i Sthlm?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

söders sportfiske helt klart bästa butiken. kunnigt folk och trevliga har spenderat antal tusenlappar där i vinter...

Kommentera

Blir Lundgrens och Söders Sportfiske troligtvis. Dom ligger närmare där jag kommer hålla till än vad Täby butiken gör. Tack för hjälpen.
      http://bellafishing.blogspot.com - Predatorfiske!

Kommentera

Ursprungligen postat av cazzz Visa inlägg
        Blir Lundgrens och Söders Sportfiske troligtvis. Dom ligger närmare där jag kommer hålla till än vad Täby butiken gör. Tack för hjälpen.
        Se till att få tid över för ett besök hos CA Carlsson på Karlbergsvägen 13.
        Inte för att de har så mycket gäddgrejer även om det finns en hel del sånt också.
        Det är svårt att förklara men jag lovar att du kommer förstå när du varit där....

//Stefan
        Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

Var själv till Lundgrens förra veckan. FAN VA JERKAR! 99% handgjorda beten, rena meckat! Söder har också mycket Sen har du ute i Sundbyberg en butik som kan vara värd att besöka.
          Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Lundgrens är ju självklart om du fiskar gädda. Har hur mycket beten som helst, både jerkbaits och wobblers.

Hur trevliga som helst. Har vart där några gånger nu på kort tid och köpt grejer till betestillverkning.

Storkyrkobrinken 12 i Gamla Stan
            Öppet: Mån-Fred 9-18 , Lörd 9-13

Kommentera

Hej
              Ska upp till Sthlm om 3 helger och undrar vilka fiskebutiker jag ska besöka? Är gäddfiskare.. Kommer inte hinna besöka alla så därför ber jag er hjälpa mig att välja 1-2 st
              Hej Christofer Casswall;

Lundgrens Fiskeredskap i Gamla Stan på Storkyrkobrinken 12 har som Sveriges äldsta sportfiskebuik funnits i mer än 125 år. Lundgrens har ett sällsynt stort utbud av jerkbeten, skeddrag, spinnare för fiske efter Gädda, Gös, Lax och Öring. En sportfiskebutik mer besöksvärd i Stockholm hittar du inte.

Första gången jag köpte Atom- och Utödrag hos Lundgrens Fiskeredskapsfabrik som tonåring var våren 1953 och sedan dess har jag fått lära mig mycket om fiske och fiskeprylar av butikens kunniga och trevliga medarbetare.

Ett besök hos Lundgrens gör dig till en bättre fiskare!

Old Firehand

www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Precis som Rudan sa: CA Carlsson är värt ett besök. En pratglad man driver butiken där han antagligen inte slängt en enda kartong i sopen sen han startade butiken. Alla bör besöka butiken, det är en upplevelse. Annars håller jag med om ovan nämnda butiker.
                http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Kommentera

Hej
                  Ska upp till Sthlm om 3 helger och undrar vilka fiskebutiker jag ska besöka? Är gäddfiskare.. Kommer inte hinna besöka alla så därför ber jag er hjälpa mig att välja 1-2 st
                  Lundgrens i gamla stan å Ca Karlsson vid odenplan . Som Rudan å dom andra sa . Ca karlsson har väldigt annorlunda upplägg i butiken . Tyvärr har han bara öppet på vardagar till 18 så skynda dig dit det är värt ett besök. Jag köpte Polaroid brillor där för 90 kr för nåt år sen ,dom är fula men bra. /Fredrik

Kommentera

Ursprungligen postat av Reitmond Visa inlägg
                    Precis som Rudan sa: CA Carlsson är värt ett besök. En pratglad man driver butiken där han antagligen inte slängt en enda kartong i sopen sen han startade butiken. Alla bör besöka butiken, det är en upplevelse. Annars håller jag med om ovan nämnda butiker.
                    Som sagt, väl värd ett besök.. Föreståndaren, Lasse Fredlund (i övrigt en mycket skicklig metare och pimpelfiskare) har en organiserad oording i butiken. Blykoll på var varenda pinal finns, trots att det är svårt att tro det..

Kommentera

När jag var där så var det en i 25-30 års åldern som stod och krängde. Han var även väldigt sak-kunnig
                      Vilket gjorde det hela mycket bättre.
                      Oh crap! VAfan har jag nu gjort!?

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av oskarvennberg, 2024-06-21, 16:16
                      0 svar
                      149 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg oskarvennberg  
                      Startad av knallskott1891, 2024-06-21, 18:40
                      2 svar
                      378 visningar
                      0 gillar