Ullfjärden (Lilla och Stora) Bålsta - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ullfjärden (Lilla och Stora) Bålsta

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ullfjärden (Lilla och Stora) Bålsta

Hej,
    bor i Bålsta och undrar om det är någon snäll själ som kan dela med sig av bra fiskeställen i Ullfjärden (jag har båt).

Mvh
    //\//\

Jo jag såg den tråden. Var dock från 2005 så den kändes ganska död. ;-)
    Kanske någon som ser denna?
    Är helt ny på forumet så jag hoppas att jag postat i rätt del.

Kommentera

Hejsan!
      Jag har min båt liggandes i lilla Ullfjärden.
      Har tagit skapligt med fisk runt ekilla baden, båda sidorna.
      Längst ner i viken (lilla ullfjärden) har det oxå varit hyffsat fiske. Stora Ullfjärden så finns det vikarna runt varpsund.
      Har fiskat mest i lilla och där får man ju krypa och kasta längst kanterna då den lilla pölen är så djup.
      Skit fiske på dej.

Kommentera

Hej Frippe!
        Får tacka för tipsen!! Blir att prova till helgen.
        Jo den är väldigt djup, 53 meter på djupaste stället.

Har du fått någon gös där någon gång? Hörde att det ev skulle finnas gös i Stora Ullfjärden.

//\//\

Kommentera

Ursprungligen postat av Thuma Visa inlägg
          Hej,
          bor i Bålsta och undrar om det är någon snäll själ som kan dela med sig av bra fiskeställen i Ullfjärden (jag har båt).

Mvh
          //\//\
          Hej "Thuma" Thuresson;

Jag har då och då genom åren spinnfiskat sommartid och pimpelfiskat mera regelbundet på vintrarna sedan 1971 i både Lilla Ullfjärden och Stora Ullfjärden. I södra delen av Lilla Ullfjärden är det mycket svavelväte i de djupare vattenlagren och utmed botten. Därför trivs inte fisken där! Längre norrut från väst-östlinjen Grans Gård - Gladåker är det gott om Abborre och vitfisk. Mindre och medelstor Gädda förekommer också i Lilla Ullfjärden. Största djupet i Lilla Ullfjärden är 36 meter sydväst om Fäbodarna. Det ryktas om att det en gång i tiden inplanterades Kanadaröding i Lilla Ullfjärden. Någon fångad sådan har jag varken sett eller hört om.

I Stora Ullfjärden är fisket efter Abborre, Gädda och Gös betydligt säkrare och mer givande än i Lilla Ullfjärden. Största djupet i Stora Ullfjärden är 27 meter mitt i fjärden nordväst om Svedjeudd.

Go for the Big Ones!

Old Firehand

Kommentera

Tack så mycket Old Firehand för informationen!
            Senast ändrad av Thuma; 2012-09-26, 15:12.

Kommentera

Jo då.
              Har fått min enda gös i livet just i stora Ullvfjärden. En fin fisk på 4,6kg. Har sett en död, stor gös flyta runt i en av vikarna. Tyvärr så har det väl fiskats en del med nät i lilla fjärden.

Kommentera

Ursprungligen postat av Frippe.W Visa inlägg
                Jo då.
                Har fått min enda gös i livet just i stora Ullvfjärden. En fin fisk på 4,6kg. Har sett en död, stor gös flyta runt i en av vikarna. Tyvärr så har det väl fiskats en del med nät i lilla fjärden.
                Vore ju väldigt schysst om man kunde hitta något ställe i Stora Ullfjärden där gösen hänger. Är väl bara att ges sig ut på expedition och prova sig fram.
                Köpte båt i somras och har varit ute några ggr, mest i Lilla, och fått någon fin abborre och några små gäddor.

Kommentera

Blir som sagt att ge sig ut i helgen och prova lyckan. Tänkte dra till Stora och testa mig fram efter de bra tipsen jag fått.

Kommentera

Lite kuriosa..Lilla Ullfjärden är om den skulle räknas som egen sjö med sitt djup på 53 m sthlms läns djupaste. Annars är det Stunnträsk på Ornö med 41 m..

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Arbetar...
                    X