Busjön och Rådasjön - Tips? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Busjön och Rådasjön - Tips?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Busjön och Rådasjön - Tips?

    Ska tillbringa en vecka i Hagfors och tänkte ägna större delen till fiske. Har genom bekanta tillgång till båt i Rådasjön, Busjön och Stora Ullen. Ska troligtvis även ägna en dag åt fiske i Vänern/Karlstad.

    Finns det någon som har tips om fiske i dessa sjöar? Erfarenheter, digitala djupkartor (Typ drdepth) etc.

    Är det något annat fiske man ska pröva på när man är där? Alla tips är välkomna

    /Skåningen

  • #2
    Kan tillägga att jag ska dit i början på juni.

    Kommentera


    • #3
      Det närmar sig. Verkligen ingen som har något att dela med sig av?

      Kommentera


      • #4
        Hej riny

        Vad gäller Busjön så kan du fråga efter djupkarta när du köper fiskekort. Då får du en "ritat" karta som du kanske kan ha nytta av.

        Testa gösfisket i Busjön du kan bli överraskat

        Skit fiske på dig!

        Kommentera


        • #5
          Djupkarta har jag reda fått tag på. Länsstyrelsen i Värmland var så snälla så de skickade över lite djupkartor på sjöar som intresserade mig .

          Vi får väl se om där finns några gösar som vill kliva på.

          Återkommer med resultatet.

          Kommentera


          • #6
            Nu har jag tillbringat några dagar här uppe. Kort och gott kan man säga att fisket varit lyckat.

            I Rådasjön tillbringa vi endast en kväll och det gav inget resultat. Kan tilläggas att sjön är mycket stor och vi hade noll koll på vart vi skulle fiska. Desto bättre gick det i Busjön. På en kväll och en morgon var det omkring 20 gösar som klev på våra jiggar. Vi både vertikaljiggade och hade jigg efter båt. Utöver detta fiskade vi i några mindre vatten som resulterade i tre stycken rödingar omkring 800 gram.

            Click image for larger version

Name:	972103_10151612429256141_316872003_n.jpg
Views:	2
Size:	82,8 KB
ID:	1768715

            Kommentera


            • #7
              Hej Riny

              Grattis till ett fint fiske!! Bakgrunden på bilden känner jag väl igen
              Vi har mest fiskat gös vid trolling på Busjön, men är lite sugen på att testa jiggandet lite mer.
              Kan du dela med dig lite? Utrustning? Metoder med mera...

              Det kanske blir en sväng till härliga Busjön en annan gång?!?

              Kommentera


              • #8
                Vi körde nästan bara med jigg. Både prickskytte med ekolod och dragandes efter båt. Vi var ute vid tre tillfällen. En kväll och två mornar. Vid de första två tillfällena var gösen på hugget och vi drog de felsta gösarna genom att driva/ro långsamt (2 km/h)med jigg efter båten. Vid tredje tillfället var gösen lite mer seg och då fick vi gå över mer på prickskyttet. Vi tog ca 10 gösar per tillfälle. Sen tog vi två abborrar och en gädda också

                Vid morgonfisket så kan man säga att det sluta nappa när solen gick upp över trätopparna (ca vid 8 tiden). Jag tror att gösen är betydligt mer huggvillig om det är molnigt ute eller när solen inte lyser rakt ner i sjön.

                Om du vill ha mer smasikiga detaljer kring Busjön, om vart man ska fiska etc så får du pm:a mig

                Det var en ganska liten yta i sjön där vi tog i princip all fisk.

                Kommentera

                Foton

                Collapse

                Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

                Relaterat

                Collapse

                Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av Fiskado, 2023-07-17, 11:28
                0 svar
                126 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg Fiskado
                av Fiskado
                 
                Startad av franzen90, 2023-09-18, 12:06
                0 svar
                127 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg franzen90  
                Arbetar...
                X