Har en liten fråga ,kan man fiska lake från land i närheten av Karlstad nu på sommaren?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Fiska Lake på sommare?
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Robert_Lundh Visa inläggSakkunniga får rätta mig men fördelen med att fiska dom vintertid är väl att dom är samlade på grundare vatten för lek då. Omvänt är dom på djupare vatten och sprida sommartid.
Kommentera
-
K.B
Ursprungligen postat av gösläppen Visa inläggjojo men det var väl inte det jag frågade om,,kanske var svårt att tolka frågan??
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösläppen Visa inläggjojo men det var väl inte det jag frågade om,,kanske var svårt att tolka frågan??
svar JA! Det kan man, bara sjön har lake i sig.
Skitfiske
Kommentera
-
Ursprungligen postat av K.B Visa inläggEller tolka svaret?
Kommentera
-
Ursprungligen postat av Robban_Öre Visa inläggDå kan jag hjälpa dig med svaret! Jag tror jag kan tolka din fråga!
svar JA! Det kan man, bara sjön har lake i sig.
Skitfiske
Kommentera
-
Ursprungligen postat av gösläppen Visa inläggja eller frågan.som inte innehöll nått om vintern
Så slipper du få övrig tips och information.
Själv tycker jag det var bra information.. och för framtida forum-sökare så kanske den informationen kommer någon till nytta för de som vill veta mer om att fiska Lake.
Sen tycker jag att du fick svar på frågan.. att det är det omvända som gäller sommartid.. dvs laken går djupare.. och står du från land, så kanske det är svårt att komma ut djupare.. sen är ju allt möjligt, ibland hittar man arter där de inte borde stå för perioden.
Om du hade frågat om det gick att fiska Haj från land i Karlstad, hade du velat ha ett kort JA som svar bara för att det är teoretiskt möjligt att en Haj förvirrat sig in i Karlshamn och om du sen råkar stå där med ett grovt påk (spö) med en säl agnad i en köttkrok och den förvirrade Hajen råkar simma förbi, så är det ju möjligt att du skulle kunna få denne på kroken.
Lycka till med Laken! och ha en fortsatt bra dagSenast ändrad av MatteG; 2015-07-28, 07:22.
Kommentera
-
Ursprungligen postat av MatteG Visa inlägg
Om du hade frågat om det gick att fiska Haj från land i Karlstad, hade du velat ha ett kort JA som svar bara för att det är teoretiskt möjligt att en Haj förvirrat sig in i Karlshamn och om du sen råkar stå där med ett grovt påk (spö) med en säl agnad i en köttkrok och den förvirrade Hajen råkar simma förbi, så är det ju möjligt att du skulle kunna få denne på kroken.
Kommentera
-
Det är klart man kan fiska lake på sommaren men man bör också ha klart för sig vilka förutsättningar som då gäller.
Laken föredrar kallt vatten. Nära land och på grundare vatten har oftast vattnet badtemperatur. Laken vill ha kallare vatten än så, därför söker den sig ut till bottnen i sjöns djupare delar där vattnet har temperaturer lägre än +10°C. Där går det troligen bäst att hitta dem. Mäska med fiskrens på ett passande ställe för att samla ihop dem och prova sen att meta eller pimpla där.Må vi alla ha ett intressant fiske!
Kommentera
Foton
Collapse
Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.
Relaterat
Collapse
Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
---|---|---|---|---|
Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
|
0 svar
155 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
![]() |