Bra fiske i närheten av Karlstad? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bra fiske i närheten av Karlstad?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Everflow
    Det är nog snarare tiden på året du fiskade där kanske??

fisket i maj och början av juni i älvmynningen vi pratar om är ruggigt bra. har kompisar som dragit 9 och 11 kilosgäddor som störst på detta stället. Personligen så hade jag under i stort sett varje tur jag gjorde själv i början av juni, mellan 7-10 fiskar upp i båten.. det var oftast 2-3 timmars turer och inte särskilt ansträngt, utan mer för att koppla av lite själv. Vi hade mer eller mindre alltid någon 5-kilos klump upp också.
    Däremot blev det gradvis sämre när det blev varmare och emot slutet av juni var fisken som bortblåst tyvärr. kan ju vara att du fiskade för sent på året??.

vad har du använt för beten??

testa med den mindre westins jätte i rosa eller ljusblå färg... den var en riktig killer på dessa sträckor.. plus att den håller ett perfekt djup!.

fått nåt fint vid angling i mariebergsviken då??

vi har kört 2 ismetepass där i år. ett pass med 9 fiskar upp 5,1 och 4,2 som störst den dagen... men jag vet att det finns mycket större fisk ute i djuphålan som står och trycker nu innan leken.
    Jag tror stenhårt på jerkfiske precis i islossningen inne i viken... kommer prova det själv i alla fall.

på sommaren som du frågade om så är det inget vidare gäddfiske inne i viken, dock får folk en hel del gös, de gillar antagligen det varma vattnet och kommer in i viken i samma veva som de söker sig längre upp i älven.

dessa ställen ÄR heta!, och det är bara en tidsfråga innan du tar PB på dessa ställena.... nöt ordentligt bara!

och blir du osäker på exakt vart jag menar att du skall fiska så hör bara av dig när isen går så kanske vi kan ta en tur tillsammans så kan jag visa dig vart jag brukar köra iaf!

Tack så mycket för tipsen. Vestins jätte ska jag ta och inhandla då. Jag har kört mycket där vid segelklubben med både zalt och nilsmaster men det kan nog stämma att det ofta är lite senare på våren/sommaren.

I mariebergsviken har det väl inte blivit någon stor. Ett gäng på 2 - 3 kg och nån runt 4 kg. Det har gått dåligt nu under högvintern men det är väl inte något konstigt med det. Jag tror att man måste ut lite djupare då.
    Jag brukar hålla mig vid älvmyningen vid mariebergsviken.
    Om förkylningen släpper så ger jag mig av i morgon för att ta dem. Det måste ju börja gå bättre nu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattias Skoglund
      Tack så mycket för tipsen. Vestins jätte ska jag ta och inhandla då. Jag har kört mycket där vid segelklubben med både zalt och nilsmaster men det kan nog stämma att det ofta är lite senare på våren/sommaren.

I mariebergsviken har det väl inte blivit någon stor. Ett gäng på 2 - 3 kg och nån runt 4 kg. Det har gått dåligt nu under högvintern men det är väl inte något konstigt med det. Jag tror att man måste ut lite djupare då.
      Jag brukar hålla mig vid älvmyningen vid mariebergsviken.
      Om förkylningen släpper så ger jag mig av i morgon för att ta dem. Det måste ju börja gå bättre nu.
      Om du ska ismeta till helgen, så prova ute vid den ön med några stugor på Rödholmen(tror jag den heter), jämnt utanför småbåtshamnen. Där har det fångats gäddor på strax under 10 kg på ismete. Djup ca 5-6 meter.
      Försiktig bara med isen.

Kommentera

Ursprungligen postat av Linålen
        Känner till 2 st 14 kg´s gäddor ovanför flygplatsen. Nästan framme vid sjukhuset. Mycket varierande djup i älven, från 0.6-6.0 meter på den sträckan. Hamnen-Sjukhuset.
        Stämmer som Ewerflow skriver att fisket är bäst i början av säsongen. Till efter vårflod 2, slutet maj.
        Farleden ut, till Lövnäsviken har varit mycket bra tidigare år.
        Egentligen ganska få som fiskar i älva. Utom vid göspiren, där kan det vara trångt vissa tider.
        Hmm, känner bara till en båt som regelbundet fiskar med Älven som huvudmål. Finns ett flertal "heta" platser relativt centralt i Karlstad där det under de 2 sista säsongerna levererats gädda på över 10+ kg. Säsongen är som ni säger död efter 10 juni i vanliga fall. I år kanske det blir lite skillnad om vi får en redig vårflod och sen värmeökning.

Westins i all ära, prova Tomic 7", färg 746 under enkel dragrodd. Allt med limegrön buk fungerar fin-fint :-) (finns några ex kvar på K-d Fiske & Fritid)

Skulle vara trevlig att sammanstråla för att köra några pass ihop, skicka PM om ni hinner bli sugna :-)

Kommentera

Nu börjar isen öppna sig vid gubbholmen ivf.

Kommentera

Ursprungligen postat av erki
            Nu börjar isen öppna sig vid gubbholmen ivf.
            Trevligt. Då blir det snart fram med metgrejerna!
            Vad mycket öppet är det?

Igen koll på vad tjock isen är vid borgmästarholmen? Sugen på att meta lite gädda i öppet...
            Senast ändrad av trashmasta; 2006-04-04, 15:00.
            http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Ursprungligen postat av trashmasta
              Trevligt. Då blir det snart fram med metgrejerna!
              Vad mycket öppet är det?

Igen koll på vad tjock isen är vid borgmästarholmen? Sugen på att mete lite gädda i öppet...
              Det börjar öppna sig mellan stenbron och Gångbron vu och nedanför gångbron har det varit öppet i mitten ett tag nu men såg idag att det närmar sig stranden lite.

Kommentera

Det börjar öppna sig mellan stenbron och Gångbron vu och nedanför gångbron har det varit öppet i mitten ett tag nu men såg idag att det närmar sig stranden lite.
                Fortfarande isbelagt över hela älven och de strandsträckor som finns kring gubbholmen. Ett par öppna vakar finns det iofs men det får nog gå ännu en vecka innan drivis och dylikt försvunnit så att det blir fiskbart. Vårfloden kan nog komma att spoliera mkt, blir att söka av grundare hak...
                Small carp, big carp, rare carp, different carp, wild carp, difficult carp, and then just carp again...

Kommentera

Ursprungligen postat av C&RforLIFE
                  Fortfarande isbelagt över hela älven och de strandsträckor som finns kring gubbholmen. Ett par öppna vakar finns det iofs men det får nog gå ännu en vecka innan drivis och dylikt försvunnit så att det blir fiskbart. Vårfloden kan nog komma att spoliera mkt, blir att söka av grundare hak...
                  Jo, cyklar förbi där påväg till skolan....
                  Men Norsälven vid Kaplandsbron e det öppet och såg från E18 att alsterälven var is-fri också.

Kommentera

Fiske på söndag 9/4?

Hej,
                    e det någon här som tänkt sig ut och fiska i Karlstad nu på söndag?
                    Är sugen på att köra ett första fiskepass i värmland....

Kommentera

Hej,
                      e det någon här som tänkt sig ut och fiska i Karlstad nu på söndag?
                      Är sugen på att köra ett första fiskepass i värmland....

Japp (om jag inte skall till bengtsfors och ismeta) så blir det fiske ett par mil utanför ksd. Vet i nuläget inte om det blir lördag eller söndag eller både och samt hur många det är i båten etc.
                      Isåfall blir det jerk och spinn i norsälven.
                      Jag kan återkomma senare i veckan när jag vet om vi har platts etc, om det verkar vara av intresse.
                      http://teammosbricka.blogspot.com/

TeamMosbricka.se

Min Fotosida

Fotobloggen

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                      0 svar
                      155 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marcusosterberg  
                      Arbetar...