Vi som fiskar i Filipstad! (och i närheten) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vi som fiskar i Filipstad! (och i närheten)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av look43 Visa inlägg
    Hej

Jag skall snart upp till filipstad på semester och tänkte ta med båten.
    Någon som har lite tips på bra gös-sjöar?

Vertikal fiske och trolling. Gärna med ok båtramp och tips på vart man köper fiskekort. Sjökort är ett plus!

I själva Filipstad så är det väl Daglösen som gäller om man är ute efter gös, vet inte hur fisket varit hittills men vet att det går en del "grisar" i sjön. Finns en bra ramp ute vid reningsverket, samt en gästhamn i norra änden av sjön om man vill gå iland och köpa sig nåt. Vill även passa på att slå ett slag för c&r då beståndet tydligen inte är vad det varit..

Fiskekort kan du köpa på Filipstads Motortjänst eller turistbyrån (tror jag). Möjligt att även OKQ8 har men det låter jag vara osagt.

Vart man får tag på sjökort vet jag faktiskt inte, vet inte vart jag fått tag på mina riktigt.. Möjligt att turistbyrån har eller nån i klubbens styrelse. Det finns en riktig grundtopp en bit söder om reningsverket, där sjön breddar ut sig. Ungefär mitt i sjön där det börjar bli brett, ganska lätt att hitta även utan kort eller ekolod. Aldrig provat vertikal där men kan tänka mig att det går en del fisk där vid rätt förutsättningar.

Kommentera

Dubbelpost..

Kommentera

Tjenare!
        Jag har just flyttat ner från Umeå och ska plugga i filipstad. Ska försöka lära mig att ta gösen sen leta Sutare och Ruda såklart. Nån Metare som bor kvar nere på byn?

Kommentera

Ursprungligen postat av PortionsWilhelm Visa inlägg
          Tjenare!
          Jag har just flyttat ner från Umeå och ska plugga i filipstad. Ska försöka lära mig att ta gösen sen leta Sutare och Ruda såklart. Nån Metare som bor kvar nere på byn?
          Finns nog några, men svårt att få tips här på forumet. Själv har jag inte kommit ut mycket i år av många orsaker, men lite koll har man väl så fråga på om det är nåt

Kommentera

Någon som har information om Sandsjön(Nordmark)?

Kommentera

Ursprungligen postat av stefan1 Visa inlägg
              Någon som har information om Sandsjön(Nordmark)?
              Hörde en gång att gäddorna där ska vara väldigt röda i färgen. Alltså inte som en röding, men tydligen märkbart rödare än "vanliga" gäddor. Ingen aning om det är sant dock.

Kommentera

Ursprungligen postat av Stormblåst Visa inlägg
                Hörde en gång att gäddorna där ska vara väldigt röda i färgen. Alltså inte som en röding, men tydligen märkbart rödare än "vanliga" gäddor. Ingen aning om det är sant dock.
                Röda vet jag inte, men jäkligt små var de...

Kommentera

Bumpar den här tråden, som kanske kan platsa bland de mest misslyckade på Fiskesnack

Finns det någon filipstadsfiskare som har koll på om det finns gott om sutare och ruda i närheten?

Kommentera

Har precis flyttat till Filipstad för studier, och letar nu både lokalkännedom och fiskesällskap. Jag letar främst gädda och gös med hjälp av Vertikalfiske, trolling, spinn och jerk. I utbildningssyfte skulle det även vara intressant att följa någon erfaren metare ut på fiske. Jag har själv en mindre plastbåt på trailer, 420 lång ombyggd med kastdäck. Bensin- och elmotor och ekolod sitter monterat.

Är du intresserad hör gärna av dig i ett PM.

Kommentera

Gör ett försök att få lite info.

Sjön alstern vid brattfors, hur är bottenstrukturen i den sjön? Djup och enkel att köra båt i eller är den grund och lurig? Någon kanske rent utav sitter på en djupkarta över sjön.

Har länge funderat på att prova lite fiske i den sjön men har inte blivit av ännu. Skulle va guld om någon kunde dela med sig lite info.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av marcusosterberg, 2024-09-10, 19:57
                      0 svar
                      155 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg marcusosterberg  
                      Arbetar...