Fiske Högakusten / Kramfors - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiske Högakusten / Kramfors

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiske Högakusten / Kramfors

    Ska nu i helgen åka upp på semster en vecka till högakusten och tänkte kolla om nån hade några bra tips!
    Tänke för det mesta köra efter ädelfisk, öring, röding och harr, nån som har några bra tips vart det kan finnas några såna ställen med goda fiske chanser?
    Tänkte även försöka jerka några större gäddor och letar även efter hotspots på ställen där det finns ordentligt med gädda, senast jag var "Där uppe" för 2år sedan var det rätt svårt pga att ett gäng Estner hade vart där och fiskat ut massa sjöar med nät...

    Tacksam för alla svar!

  • #2
    Verkar inte finnas några fiskare från den trakten. Jag hade också uppskattat tips då jag och polarna tänkte dra dit om 2 veckor.

    Kommentera


    • #3
      Visst finns det fiskare i de här krokarna��. Fiskar i lite olika sjöar i Höga kusten så jag hjälper gärna med lite tips om jag kan. Vad ska ni fiska ? Ha de / Jan.

      Kommentera


      • #4
        Hörde mig runt lite med lokalbefolkningen där uppe och ska man fiska så är det tydligen FVO områden som gäller för det mesta. Anledningen enligt lokalbefolkningen är att det har börjat blivigt dåligt med fisk längre ut i havsbandet så dom större fiskebåterna skickar in mindre små båter i vikarna på natten med ekolod och är det mycket fisk så skickar dom in trålare och dammsuger rent.
        För övrigt så rekommenderades Valasjön för gädda (Förutsatt att du har båt)
        Långsjön för öring (Naturlig öringstam)
        Är du ute efter nått lite lättare så funkar alltid Icktjärn efter regnbåge, kan dock vara rätt mycket folk där ibland (Men aldrig vart med om så vilda regnbågar!)

        Det var tyvärr allt jag hann prova i år, nästa år blir det en månad där uppe istället för en vecka! :P

        Om nån vill rekommendera några bättre/fler sjöar/platser runt Kramfors / Nordingrå och upp emot Ö-vik så uppskattas mycket!

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av beachcast, 2018-06-30, 17:37
        14 svar
        1 075 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Najad
        av Najad
         
        Arbetar...
        X