Fiskevatten Västmanland - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fiskevatten Västmanland

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Fiskevatten Västmanland

    Hejsan! Första tråden från mig men med flera försök till att hitta ett bra fiskevatten runt Sala (Västmanland). Vattnet ska helst ha bra bestånd utav stor abborre och gädda och även stränder eller något att fiska ifrån då jag inte har tillgång till båt. Vattnet får väl högst ligga inom 5 mil från Sala så något ställe borde finnas! Tack på förhand

  • #2
    Tjena, vad gäller vatten efter abborre har du egentligen bara ett fåtal bra alternativ om du kör ifrån land.
    Leknäs/Forsboforsen, Tyttboforsarna, Gysinge. Med liten spinnare eller vobbler fångar du lätt flertalet matabborrar kring dessa ställen.
    Sommarkvällar funkar det ibland bra på gädda ifrån långa bryggan uppe vid långforsen (där de åker vattenskidor...) Kring Silvköparn hittar du även en del gädda och borre.
    Sen har du ju Fallets golfbana före "rutiga huset" om du kör mot Heby, sjukt mkt gädda i varierande storlekar.
    Sen kan du ju åka upp och meta gös vid Hovnäs färjeläge. Hyggliga abborrar når du från färjan, gösen tar du kring timmersläppet eller bojstenen. Funkar också bra uppe vid Näs kraftstation, då under bron.
    Skitfiske...

    Kommentera


    • #3
      Vattenskidor i Långforsen? Är du säker? Det har jag aldrig sett...
      12 hours
      1,440 casts
      2 followers
      1 strike
      DAMN!, I hope it's this good again tomorrow.

      Kommentera


      • #4
        Följ Stubbens råd och du kommer inte bli missnöjd... Bron vid Näs *yummie*
        Rampen vid Forsbo - finfin aborre
        Senast ändrad av DaSwede; 2008-08-12, 21:04.
        Skriv in din signatur här >> d'oh?

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cisco Kid Visa inlägg
          Vattenskidor i Långforsen? Är du säker? Det har jag aldrig sett...
          Seriöst CK ditt inlägg var lika mycket magplask som min felaktiga namnsättning på dypölen. Du som ändå är ifrån "byn", ge killen lite tips istället...

          Kommentera

          Foton

          Collapse

          Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

          Relaterat

          Collapse

          Ämnen Statistik Senaste inlägg
          Startad av Kenbohman, 2023-08-13, 21:44
          2 svar
          326 visningar
          0 gillar
          Senaste inlägg Kenbohman  
          Arbetar...
          X